Alla inlägg den 12 mars 2011

Av SimmaCyklaSpring - 12 mars 2011 14:21

  

I fantastisk väder blev det en härlig runda idag, eller till o med två som det blev för dom flesta. Vi blev hela sju stycken idag som sprang bort till badet o upp över Åsen, förbi Dalsbyn o upp genom Ovangårdarna för att sedan vara tillbaks vid simhallen. Vi hade då sprungit nio km på 55 min och med det nöjde sig Emil o jag.


  

Efter att dom andra gjort ett "nöd"vändigt stopp så tog dom ett varv till på samma runda. Det var alltså Maria, två Lisa S, Sandra o Johan, dom kutade hela 18 km och hade göra 1,55.


  

Själv gick jag in i simhallen för att köra lite i bassängen, blev en halvtimme jogg med våtväst, det är mumma för gamla trötta ben. Sedan hann jag med att simma 1000 m innan dom andra var tillbaks. Maria hade då med sin våtdräkt som hon tyckte jag skulle prova. Hon försöker få mig med på Triathlon men jag skyller på att det är så kallt i vattnet. Nu var det ju bara att kränga på sig dräkten o prova att simma i den. Det var häftigt vill jag lova, bra flytkaft så det var lite svårt med bröstsim, benen ville liksom flyta upp o ligga ovanför vattnet. Passar nog bättre om man behärskar crawl, vilket man inte gör. Men men, visst väcks lusten att vara med på Triathlon i Säter i sommar. 400 m simmning låter ju ändå överkomligt, om det nu inte blir för kallt förståss.


  

Maria körde 800 m varefter hon krängde på sig dräkten o körde 400 m till.

  

  

  

  

Efter det så var dagens pass klart och det är faktiskt så att jag redan längtar till onsdagens träningspass. Då ses vi som vanligt kl 17,50 vid simhallen för att under Marias ledning köra ett pass.


En trött och nöjd Kalle S.


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards