Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av SimmaCyklaSpring - 3 augusti 2011 19:55

Torsdag fjärde augusti kl 18.30 är det dags för femte deltävlingen i Dalacupen. Den går av stapeln i Ludvika och klickar ni på länken nedan så hittar ni mer information. Ni som kan, passa på och var med. Det är jätteskoj.


http://www.csk-ludvika.com/Notgardsloppet/Notgardsloppet.htm


Tjingeling. SimmaCyklaSpring.

Kalle S.


Av SimmaCyklaSpring - 3 augusti 2011 08:55

Ja så börjar ju en gammal välkänd visa, och så är det väl för mig just nu. För sämre skall det väl inte behöva bli. Visserligen vet jag ju att många har det sämre, skulle nu någon inte veta det så är det ju bara att slå på en TV så blir man ju snart varse hur eländigt många har det runt om i världen. Så ingen skall tycka synd om mig för att jag har lite ont i foten. Nej det finns så mycket att vara glad o positiv över, dessutom är det ju mycket roligare, att vara positiv alltså och kunna se framåt på något som skall bli bra. Vad jag just nu ser fram emot det är ju att foten skall bli bra och att jag så småningom skall kunna springa igen och förhoppningsvis vara med nästa år på en halv Ironman i Vansbro. Det är väl en målsättning god som någon.


En olycka till.

Ja det är faktiskt så, i söndags när jag skulle förflytta mig ca 50 m vilket jag skulle göra utan kryckor. Jag hade ju inte så ont, då knakade det till i foten som om en pinne gick av, även Lena som gick bredvid mig hörde hur det lät. Hon skjutsade då upp mig till akuten i Falun igen. Blev röntgad för andra gången på en vecka. Vad dom kunde konstatera var att jag fått en till fraktur i foten. Man vill ju inte tro att det är sant. Men det är det. Nu är det som det är och som sagt, får försöka vara lite positiv. Kan förhoppningsvis lära mig simma i vinter istället. Då får jag ju ut något gott av det hela i alla fall.


Inställd campingvända.

Ja, tanken var att vi skulle åka upp med husvagnen till Sollerön idag och vara där till söndag. Men jag har ringt och avbokat campingplatsen. Ingen stor idé att åka upp dit när jag knappt kan ta mig in och ut ur husvagnen. Kan ju i dagsläget inte köra bil heller så då får det vara.


Håller tummarna...

För Maria som nu farit till Kalmar får jag nu sitta här hemma och hålla tummarna för att det skall gå bra för henne när hon på lördag skall ge sig i kast med en hel Ironman. Just nu känner då inte jag mig som någon hel Ironman, snarare en trasig gammal motionär. Hursomhelst, Maria var förbi o hälsade på innan hon for och hade en liten tröstpresent med åt mig, det var en bok. Om vad? Löpning så klart. Det var även en tillfriskningshälsning skrivet på en bit björknäver. Jättefint, tusen tack Maria. Boken har jag redan läst en tredjedel av och den är bra. Jag har även fått ett SMS om att boken "Born to run" som jag beställde är skickad så jag får den nog idag eller imorgon.


  Här sitter jag med presenten jag fick, tack tack Maria. 


Så nu får jag väl ta det lite lugnt och sitta i en stol i trädgården och läsa en bok och titta på blommorna och njuta över hur underbart allt kan vara. För visst har vi det bra trots lite "repor i lacken" ibland. Nu hoppas jag att vi alla håller tummarna allt vi kan för Maria så hon känner vårt stöd på lördag. Sedan hoppas jag att vi ses i början på september allihop när vi drar igång våra gemensamma aktiviteter igen. Ha det bra så länge, det har jag.

Tjingeling tjingeling. SimmaCyklaSpring. Själv läser jag en bok så länge. Kalle.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards