Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av SimmaCyklaSpring - 27 augusti 2011 18:57

Ja, så är det. Jag har varit lite osäker hur man skall ta sig från faluhållet till Ornäs över Kyna. Så idag lurade jag med två Lisor och Johan att provspringa första delen av nästa helgs långpass. Dom var faktiskt lättlurade. Vi startade vid parkeringen vid Folket Hus i Falun och tog den tänkta vägen, ja, jag åkte ju bil förståss.


  Här står dom strax innan dom ger sig av på det vi tror skall bli 24 km.


Det var inga problem att hitta, fint väder var det också så det stod inte på förrän en mil var avklarad. Det är ju inte bilväg hela vägen så jag fick leta mig fram för att se dom efter vägen på lite olika platser, men det gick bra.


  Väldigt fint är det på vissa platser efter vägen som här efter nio km.


Här fick jag vända och ta en riktig omväg för att ta mig till Ornäs och sedan tillbaks fyra km till Kyna där jag såg dom nästa gång.


  Sådär, nu har dom passerat Kyna och är framme vid Storsten. Nu börjar värmen kännas av. Termometern är uppe på 25 grader.


  Japp, Torsångs Café, vilket var slutmålet, det var nära nog 24 km.


Efter det tog vi en fika och sedan skjutsade jag tillbaka dom till Falun. Jag föreslog att dom kunde springa tillbaks men dom var inte sugna på det idag. Nu vet vi hur vägen är och att det kommer att gå bra att springa denna väg nästa helg. I dagsläget är det fem som anmält intresse att vara med nästa helg när vi springer från Falun till Säter. 42 km blir det då, inklusive en fikapaus i Torsång. Hör av er till mig om ni vill vara med ni som ännu inte gjort det. 073-8281061.


Tjingeling tjingeling. Kalle.


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards