Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Tisdagsträning med överraskning!!!

Av SimmaCyklaSpring - 25 oktober 2011 20:54

Ja tisdagskvällens träningspass blev verkligen en stor överraskning för Maria och mig. Dels samlade träningen hela tretton deltagare vilket är nytt rekord. Helt ny i detta gäng var borlängetjejen som lystrar till namnet Ulrika, mycket välkommen är du och vi hoppas få se dig på fler av våra träningar. När alla var samlade och Maria hade informerat om kvällens pass och det var dags för uppställning för fotografen blev det istället presentutdelning. Det var våra kära löparkompisar som smugit, tisslat och tasslat med mail och lappar så att Maria och jag inte skulle veta något. Dom hade alltså samlat till en present åt oss var för att vi håller i trådarna och ser till att det blir löpträning två gånger i veckan. Det blev så att Totte som jobbar i badhuset ställde upp igen som fotograf så att även jag för en gångs skull fick vara med på bild. Fattas bara annat när man blir uppvaktad.


 

På knä ser vi Lisa, jag och Maria samt Lisa och vår nya kompis Ulrika. I bakre ledet ser vi Linda, Johan, Anna, Märit, Ann, Lena och Ingemar. När fotografering var avklarad kom även en som heter Per.


På programmet för kvällen var det tänkt ett testlopp på tre repektive fem km, allt efter tycke och smak. Men det var ju bara fyra som förvarnat om att komma till kvällens pass vilket gjorde att Maria la om lite i planeringen. Det blev istället intervaller. Inte många, men låååånga. Två stycken närmare bestämt men dom var i stora drag på tio minuter vardera. 


 

Det är riktigt mörkt nu fast klockan bara är sex. Maria ger här lite instruktioner inför kvällens övningar. Ivriga som vi var att komma igång med träningen så blev presenterna inställda i receptionen. Jag som inte kan springa än blev så kall av att cykla bredvid så jag avvek lite tidigare och avslutade kvällen med att simma lite. Det blev att jag öppnade presenten i omklädningsrummet och jag får lov att säga att jag höll då på att trilla baklänges, så förskräckt blev jag. När jag kom hem och satte mig för att ladda in bilderna hörde Maria av sig. Hon var alldeles förskräckt över det vi fått, precis som jag. Så härmed får jag framföra vårt, Marias och mitt stora tack till er alla som är med och springer med oss. Det är glädje nog, att få vara era löparkompisar, när man sedan får en sådan uppmuntran, vilket man inte är van med så kan vi inte säga mer än, Tack tack tack och åter tusen tack. Vad vi fick ifall någon missat det, förutom en dryck för löpare och ett fint tackkort så var det ett presentkort på Intersport på hela 1.500:- åt oss var.


Hoppas vi ses och hörs, om inte förr så på lördag för då blir det en tur igen.

Tjingeling tjingeling, Kalle och Maria. 

 
 
Ingen bild

Lisa

26 oktober 2011 07:09

Dom kändes bra dom där intervallerna igår, men skoj som alltid!!:)
Roligt att ni blev glada över presenten!! Vårt sätt att säga tack till er som ställer upp för oss!!!

 
Ingen bild

Maria

26 oktober 2011 09:04

Ahhh jag det var ju underbart av er att ge oss detta !!!
Jätteglad blev jag verkligen ...
Så nu kan jag ju införskaffa ett par nya brallor till fotograferingen på Tisdagar och Lördagar ....

TACK Å TACK Å TACK

och tack själva som ni alla bidrar till stämningen och trivseln på passen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards