Alla inlägg den 12 maj 2012

Av SimmaCyklaSpring - 12 maj 2012 12:43

Jajamen, ett riktigt glatt gäng slöt upp när det var dags för veckans sociala pass. Ett pass där vi tar det lugnt och känner gemenskap. Bli inspirerade av varandra så man inte tröttnar när träningen ibland kan kännas tung. Redan nu kan jag ju avslöja att dagens tur blev ganska jobbig, 15 km och 200 höjdmeter togs innan vi var tillbaka vid simhallen. Ingen skall avskräckas av det. Jag har alltid förslag i bakfickan för de som vill springa kanske fem till sju km, eller kanske rentav 20-25 km. Men idag var alla överens om att 15 kunde bli bra.


  Jessica, Ann, Ingemar och Malin var det som idag slöt upp med humöret på topp.


  Jag hade försökt att ordna så att vi inte skulle springa alltför mycket asfalt. Här är vi på väg ner i Säterdalen. Det var riktigt lugnt o fint där. Igår var det nog desto mer med människor där för då spelade inte mindre än Lars Kristerz upp till dans.


  Sådär, nu har vi sprungit genom Säterdalen och upp til Knutsbo. Sedan efter den nedlagda järnvägen bort till Vällingdalen där vi vek av mot Klacken där vi befinner oss nu.


  Det är fint i Klacken.


  Efter Klacken bar det av ner i Djupdalen, där är det kämpigt och när jag sa att det var fri fart upp till startplatsen för motionsspåren så ökade Ingemar farten.


  Ja, tjejerna tog också i så det stod härliga till. När vi klarat av Djupdalen var det bäst att ta det lite lugnt ett tag för efter det stod Åsen på tur att erövras. Det blev stiglöpning även där ända fram till kiosken vid Ljustern.


  Sådär, nu är vi på slätmark igen och det står inte på förrän 15 km och 200 höjdmeter är avklarade.


Med det var det slut för denna gång och jag kan avslöja redan nu att jag funderar på ett turförslag till någon lördag i höst som skulle vara kring 25 km och 400 höjdmeter. Vad sägs om det mina vänner?


Vi ses på onsdag, Tjingeling! 

      

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards