Alla inlägg den 20 maj 2012

Av SimmaCyklaSpring - 20 maj 2012 19:45

Tjingeling !

Det har varit ett ytterst svalt intresse för Vasastafetten och jag ( Maria ) har därför räknat med att det inte blir någon stafett. Jag behöver planera min sommar och har nu anmält mig till Kalmar Ironman som går samma dag. Så jag kommer inte kunna vara ansvarig och hålla i några trådar vad gäller det loppet.

Hoppas ni som vill kan köra ändå !

Tjing !

Maria

Av SimmaCyklaSpring - 20 maj 2012 07:50

Jajamen, ett antal onsdagar i sommar erbjuds möjligheten att få lite allsidigare träning. Tag vara på den chansen och var med. Det är jätteskoj. Det är små enkla arrangemang här i trakten där man simmar, cyklar och springer korta sträckor. Det börjar i Falun på Lugnet onsdag den 30 maj. Oj kankse ni tänker och ser en massa duktiga triathleter framför er. Glöm det, det här är verkligen något för alla. Krav på utrustning, nej inte mycket.


  Här ser ni jag och Johan i Lugnets utomhusbassäng från förra året. Vissa simmer i våtdräkt, andra i cykelkläder eller vanlig badkläder, det är som i Östersjön, valfritt. Simningen är ca 200 - 300 m. 


  Men på cyklingen då, behövs det en tempocykel för 50.000? Nejdå, man tager som Kajsa Varg, vad man haver. Har man inte en varsin cykel kan man ju hjälpas åt på en. Sträckan brukar vara 10 - 15 km.


  Vare sig man är ung eller gammal är det sedan bara att snöra på sig löparskorna, om man har några, annars går det bra utan som denna herre verka tycka. Löpningen brukar vara 3 - 4 km.


Så tveka inte som jag gjorde i många år. När jag äntligen våga vara med så insåg jag ju att det var jätteskoj. Lägger in länken till Dalacupens hemsida så kan ni ha koll på kommande aktiviteter.

http://www.dalacupen.se/taevlingar/ 


Tjingeling tjingeling, SimmaCyklaSpring.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards