Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Tisdagsintervallerna avklarade!

Av SimmaCyklaSpring - 29 maj 2012 20:00

Vi brukar ju köra intervaller på onsdagar men eftersom Dalacupen i Triathlon börjar imorgon i Falun så valde vi att denna vecka köra intervaller på en tisdag. Tänka sig, det gick precis lika bra, det var väl bra. Förra veckan körde vi långa intervaller i backarna på Åsen så idag passade det bra med lite kortare intervaller på stigarna ovanför sjukhusets fotbollsplan. Sommaren tvekar så idag fick vi träna i lite kyligare väder igen. Ja kallt var det ju inte men nog längtar vi väl alla efter lite mer värme.


  Johan ser vi här omgiven av sex tjejer, på bänken har han Frida och Jessica. Bakom ser vi Johanna, Anna Maria, Marie och Malin. Men här kan vi inte sitta, nej nu lär vi iväg om det skall bli något.


  Vi värmde upp i vanlig ordning med lugn löpning samt några riktiga pulshöjare innan allvaret satte igång.


  90 sekunders intervaller körde vi med 30 sekunders vila. Men här vilar vi inte utan Marie kommer i full fart.


  Här kommer Anna Maria jagad av ett helt koppel med ivriga löpare.


  Full fart för Johan.


  Anna Maria, Johanna och Marie ger järnet.


  Sådär, nu är intervallerna avklarade och vi varvar ner med Ljustern i bakgrunden.


  Som sista punkt på dagordningen blev det lite styrkeövningar under Fridas ledning, benen fick ju sitt i skogen och nu får sig även magen en omgång.


Återigen en fin kväll i goda vänners lag. Nästa pass blir på lördag, om detta kommer det ett inlägg så småningom.


Tjingeling så länge! 

          

 
 
Ingen bild

Frida

29 maj 2012 20:31

Tack för idag!! Vi kämpar på som bara den!! Alltid lika roligt!

 
Ingen bild

Marie Andersson

29 maj 2012 21:20

tjoho, vad skönt och roligt det är att springa i skogen!

 
Ingen bild

Johan

29 maj 2012 21:25

Vilken härlig förstabild på mig och damerna :)
Bra jobbat allihopa..

 
Ingen bild

Kalle

29 maj 2012 21:44

Ja det är ett härligt gäng.
Och du Johan, om du visar gubbarna på ditt jobb det här så förstår dom nog varför du åker ända från Falun till Säter för att springa.

 
Ingen bild

Anna Maria

29 maj 2012 23:00

Riktigt bra pass med bra sällskap! Sitter nu och njuter av trötta ben. Syns snart igen!

 
Ingen bild

Lisa

30 maj 2012 07:09

Osäkert om Johan får åka själv på nästa träning när det va så snygga tjejer med!!;) ni såg ut att ha kämpat bra! Avis blir man, men ibland måste man ju jobba.. Vi ses!! Spring lungt!!:)

 
Ingen bild

Kalle

30 maj 2012 12:29

Jadu Lisa, det är bäst du är med på träningarna i fortsättningen.

 
Ingen bild

Lisa

30 maj 2012 15:26

Ja det verkar så!!! Jag får helt enkelt ta och jobba lite mindre:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards