Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Dalacupen har dragit igång!

Av SimmaCyklaSpring - 30 maj 2012 22:03

Ja ikväll var det premiär för Dalacupen i Triathlon på Lugnet i Falun. Tanken var ju att jag skulle vara med och simma och cykla. Inte springa eftersom hälsenan spökar. Men men, det blir inte alltid som man tänkt sig. Halsont och lite snorig ville jag vara lite förståndig och avstå. Det är inte ofta jag är förståndig men idag tror jag att jag var det. Nåväl, jag for till Falun ändå för att se på. Här kommer några bilder från kvällens äventyr på två av våra kändisar.


  Ja det här var ju en häftig cykel så jag kunde inte låta bli att ta en bild. Som jag skrivit i tidigare inlägg så behövs inga värstingprylar, man tager vad man haver.


  Här ser vi en bild från tävlingsledningens information till deltagarna en stund före start. Som synes kör några med våtdräkt och en del kör utan.


  Sådär nu har starten gått. Simningen är 300 m och som synes genomförs den i Lugnets utomhusbassäng i 26-gradigt vatten. Det var den varmaste platsen denna kyliga kväll.    


  Johan som simmar utan våtdräkt laddar här för en vändning.


  Emelie som sprungit med oss några gånger är nu klar med simningen liksom Johan så dom får gå ut på cyklingens 11 km exakt samtidigt.


  Här varvar Johan, halva cykelturen är nu avklarad.


  Emelie har cyklat färdigt och ger sig nu ut på tre km löpning.


Sådär, det var lite om kvällens Triathlon. Nu dröjer det några veckor till Dalacupen fortsätter. Det bli i Kvarnsvedens regi, troligen den 20 juni. Återkommer när jag vet mer exakt om detta. Är ni det minsta sugna att vara med, var med isåfall, det är riktigt skoj.


Vi höres och synes, Tjingeling!    

 
 
Ingen bild

Lisa

31 maj 2012 11:31

Vilken liten triathlet det finns i Emelie! Jätteduktig:) bra kämpat av alla som va med!!

 
Ingen bild

Maria G

1 juni 2012 11:02

HÄRLIGT KÄMPAT !!! kul kul ! .. (jag kunde ju inte vara med själv tyvärr...)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards