Alla inlägg den 18 juni 2012

Av SimmaCyklaSpring - 18 juni 2012 07:59

Javisst blev det även ett "äventyr i Motala, del 3" Puh säger jag, och säkert många tusen fler. Hela 19.055 startade Vätternrundan och hela 2.250 valde av olika anledningar att bryta loppet. Det flesta bröt dock på grund av det väldiga regnandet vilket gjorde att många frös mer än dom någonsin gjort tidigare. Själv har jag efter några års cyklande fått till en bra utrustning så jag klarade mig bra även om jag åkte i regn 16 mil, dyblöt var jag men jag frös inte. Man har så mycket intryck i knoppen och föresten hela kroppen (värker nästan överallt) efter ett sådant lopp så det är svårt att skriva något vettigt och kortfattat så jag lägger in bilder istället.


  En sista genomgång av Lisas cykel kvällen före.


  Klockan är fyra på morgonen och jag kollar trycket i däcken. Jag startar 05.02 så nu är det bara en timme kvar. Det känns faktiskt riktigt bra trots att det är min sjunde runda och jag vet vad som väntar.


  Jaha, nu har starten gått och jag rullar iväg tillsammans med ett stort antal cyklister från när och fjärran. I grova drag startar 70 cyklister varannan minut från fredag kväll i sjutiden till lördag förmiddag.


  Lisa ser taggad ut, nu har klockan hunnit bli över nio på förmiddagen och hon är på väg ner till start. Hon startar med 50 snabbåkande tjejer och starttiden för dom är 10.22 Lisa kör sin femte runda i år.


  Här ser vi tjejgänget som kallar sig subXX och deras förhoppning är vad jag vet att köra på 8.30 - 9.00 ungefär. Klungan lär ju inte kunna hålla ihop hela vägen så alla vet att den kommer att splittras i mindre grupper efter vägen. Alla är dock inställda på att hjälpas åt efter bästa förmåga och kommer också att kunna känna sig delaktiga i den tiden de snabbaste tjejerna kommer i mål på.


  Sådär, nu är det riktigt nära, alla har tagit plats i startfållan.


  Nej. vad händer? jo när dom står där och väntar på att få starta smäller ett däck på en av cyklarna. Men jag kan lova att det var nog ett av dom snabbaste slangbytena denna dag, sen bar det av.


  Nu är dom iväg. Lisa ser vi i gul jacka och Maria strax bakom i grått.


  Nu har klockan närmat sig tre och jag som startade redan kl fem har nu kommit i mål. Min tid blev 9.42 vilket jag är mycket nöjd med. Det är ju faktiskt ganska plågsamt att cykla 30 mil så man vet aldrig vad man råkar ut för under en sådan cykeltur. Idag gick dock allt riktigt bra.


  Som sig bör  ser vi Maria rulla i mål i första ledet när den första subXX-gruppen kommer i mål efter 8.40 Maria är ju en av initiativtagarna till att denna satsning blev av.


  Maria gör tummen upp, känns bra.


  Javisst är Maria nöjd med dagens prestation, leder snabbaste subXX-gruppen i mål. Jag tror dom var över 20 tjejer, fantastiskt bra jobbat.


  Sådär, efter 9.11 rullar Lisa i mål i subXX-grupp nummer två. Visst ser även Lisa nöjd ut.


  Maria är först fram till Lisa för att gratulera till en bra körning samt höra hur det gått för denna grupp. Som ni förstår finns det mycket att berätta om efter en cykeltur på 30 mil.


  Nu har Lisa fått pusta ut lite och trots lite missöden under vägen så är hon ganska nöjd i det stora hela.


Ja det var lite från årets Vätternrunda. Trots att det värker lite både här och där fast det redan gått ett par dagar så får ni inte bli förvånade om jag står där på startlinjen även nästa år och funderar, varför är jag här nu igen. Men det är faktiskt något jag redan ser fram emot. För om jag gör så och så kanske det kan gå ytterliggare lite snabbare. För trots att det bara är ett motionslopp så tror jag de flesta tittar på klockan när dom kommer i mål. Jag gör då det.


Vi synes, ha det bra så länge. Tjingeling!            

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards