Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Dalacupens deltävling nr 2 genomförd.

Av SimmaCyklaSpring - 20 juni 2012 21:30

Ja idag var det dags för andra deltävlingen i Dalacupen, en träningsserie i Triathlon kan man väl säga att det är. Kvarnsveden stod som arrangör och tävlingen avgjordes vid Långsjön i Romme. Uppskattningsvis ett 40-tal deltagare var med, både unga som gamla. Både nybörjare och gamla veteraner. Det är verkligen något alla kan vara med på. Korta distanser men ändå lite tävlingsinriktat om man så vill. Har även idag en hel del bilder så jag försöker hålla nere på skrivandet även om det är svårt. 


  

  Här är det de yngsta som får instruktioner av tävlingsledningen om hur det är tänkt att det hela skall gå till. Tjejen i blått som vi ser ryggen på är Emelis syster Rebecca som skall vara med för första gången, Rebecca testar då att vara med på den kortaste distansen som är simning 100m, cykling 1 km och löpning några hundra meter. Jag är lite osäker på hur långt det var men det är distanser som inte känns långa ens för de yngsta.


  

  Inte heller de äldre får starta utan en ordentlig genomgång om vad det är som gäller. Som ni ser så är de äldre lite frusnare av sig, jag tror att alla har våtdräkt denna kväll.


 

  Starten har gått och de äldre skall simma 300m vilket blir bort och runda två gröna platsmarkörer som kan skönjas långt bort i bild.


 

  Johan som idag simmar i ny våtdräkt är klar med simningen och börjar redan leta efter dragkedjan i ryggen för att få ett snabbt byte till cyklingen.


 

  Även Emelie har simmat klart och kommer här med raska steg upp mot cykeln för ett snabbt klädbyte. Emelie var nog den enda som samm långa banan utan våtdräkt, vilken tuffing.


 

  Sådär, man måste springa fram till det vita strecket innan man får börja cykla. Emelie har nu elva km cykling framför sig vilket visar sig lite senare att det blev något helt annat. Emelie missförstod instuktionerna för cyklingen vilket fick till följd att hon svängde åt fel håll på ett ställe. Istället för att cykla 11 km cyklade hon nog närmare 21. När det var gjort avstod Emelie av förståeliga skäl löpningen. Arrangörerna lovade dock att vara tydligare med vägbeskrivningen nästa år så att det inte skall behöva upprepas. Så vi får väl tacka Emelie för att hon såg till så att ingen skall behöva åka fel i fortsättningen.


 

  Johan som är ute på löpningen ger sig här iväg ut på andra varvet. 


 

  Eftersom tävlingsplatsen är alldeles bredvid flygfältet kom det ett och annat plan förbi. Eller var det Eurosport som var ute och filmade måntro. 


 

  Här ser vi Rebecca och Emelie sitta i gröngräset och käka lite mat som arrangörerna bjöd samtliga deltagare på. Jag och flickornas mamma Terese fick snällt titta på eftersom vi idag inte hade gjort rätt för någon mat.


Så kan det gå till en helt vanlig onsdagkväll i Romme.


Vi ses när vi syns. Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Johan

20 juni 2012 22:01

Riktigt härlig kväll och roligt med så många startande. Längtar redan tills nästa start som ser ut att bli i Säter. :)

 
Ingen bild

Maria

20 juni 2012 22:15

HÄÄÄÄÄRLIG kväll med härligt folk och härlig sport ! perfekt. Nu laddar vi för Säter triathlon !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards