Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Årets 57-milatur avklarad!

Av SimmaCyklaSpring - 27 oktober 2012 17:00

I fantastiskt fint väder genomförde vi idag årets långtur. Det blev i grova drag 57 mil. Undrar när vi slår det rekordet. Ingen sprang längre än fyra mil och ingen sprang kortare än 15 km. Men tillsammans blev det som sagt hela 57 mil. Inte illa på en lördag förmiddag, ja, det hann ju även bli eftermiddag. Klockan var ju kvart i två innan vi var tillbaka vid simhallen, då hade vi även hunnit med en halvtimmes fikapaus på Gustafs Café. Jag skall inte skriva så mycket idag. Däremot lägger jag in en hel drös med bilder. Håll till godo.


Stort gäng vid dagens samling. På knä, Malin, Linda, Sandra, Lisa o Lisa. Stående har vi, Ingemar, Ann, Bengt, Emil, Peter, Maria H, Juuso, Jessica och Johan.


Idag hade jag den stora äran att hälsa två nya löpare välkomna. Det var Bengt som tagit sig ända från Gustafs för att springa med oss idag samt Juuso som har farit ända från Uppsala. Jätteskoj att ni ville vara med och jag hoppas få se er fler gånger. När klockan slog nio var det dags, vi drog.


Redan efter ett par km var det såhär fint, och ännu finare skulle det bli.


Här kommer Nina och Jon som startade sin löptur i Bispberg och nu slår följe med oss till Våbäck. Dom skulle visst dit o äta men dom trodde inte maten skulle räcka åt oss alla så vi andra fick hungriga fortsätta vår långa tur.


Här har hela gänget passerat, eller är på väg att passera Nordalen. Det är en rejäl backe men det är dock bara början av vad det skall bli idag.


Nu har vi passerat Mårtensgård och vädret visar sig från sin bästa sida. SMHI har verkligen bjudit till idag för att vi skall få en behaglig resa.


Ett gäng kossor ser förvånat på när vi kommer och dom tar för ett tag och gör oss sällskap. Dom tröttnar ganska snart på oss och återgår istället till sin huvudsakliga syssla som för stunden var att äta av det gräs som finns kvar.


Nu har vi passerat Ljusterbro och är snart framme vid Frida i Solvarbo. Frida är dock inte hemma, jag gör en sväng in på hennes gård och får där lite skäll av en fyrbent granne.


Vi har då inget annat att göra än att fortsätta vår tur med siktet inställt på Gustafs och dess Café. Nu är det inte långt kvar.


Vilket gäng, härligt va.


Jaha, här finns det minsann att välja på.


Fikabrudar, Malin, Lisa, Sandra och Jessica. Jessica som dagen till ära fyller år. Grattis grattis. Inget dåligt sätt att fira sin födelsedag på.


Ann, Ingemar, Susanne som varit så snäll och kört upp en bil till Gustafs med lite torra kläder, tusen tack för den servicen, samt låter den som är nöjd med 20 km i benen åka med hem till Säter. Vi ser även Johan o Lisa.


Emil, Peter och Juuso tycker också det smakar bra med en fika. Bäst att ladda i ordentligt. Det är nu det riktiga allvaret börjar. Sista halvan av dagen tur skall gå via Magnilbo vilket innebär att det kommer att avverkas åtskilliga höjdmetrar.


Nu är vi på gång igen och kör lite efter en skogsväg.


Nu är vi ute på Magnilbovägen och har en riktig motluta att ta oss an. Över 100 höjdmetrar på mindre än tre km. Jobbigt jobbigt, men härligt härligt.


Juuso och Johan i täten uppför backarna, men det är lugnt. Bara dom är uppe vänder dom och möter upp dom som för tillfället släpar lite.


Födelsedagsbarnet, Jessica in action, Lisa hejar på.


Magnilbo nästa.


Nu börjar alla känna att vi närmar oss slutet av dagens tur, här passerar vi Aspnäs motorstadion.


Malin ser pigg ut även om vi vet att efter nästan fyra mil gör det ont lite här o där.


Ord är överflödiga.


Härligt härligt.


Njut bara njut, snart är dagens tur slut.


Kan en lördag bli bättre än såhär. Ljustern ligger blank, klarblå himmel. två grader varmt, mmmm.


40 km avklarade, löptid 4.15, höjdmetrar uppför 365. Bänkade är Emil, Juuso och Johan. Tjejerna som orkar stå är Sandra, Malin, Lisa, Jessica och Lisa.


Ja detta är de som kom tillbaka till simhallen samtidigt efter 40 km löpning. Nu återstår bara att fundera ut vad vi kan hitta på härnäst, som är lite utöver det vanliga. Det vanliga fortsätter redan på onsdag med lite intervaller. Men om detta återkommer jag så småningom.


Tack så länge. Tjingeling!







 
 
Ingen bild

Ann och Ingemar

27 oktober 2012 17:39

Vi kom också fram, om än på ett lite annorlunda sätt. Jag hämtade bilen och mötte upp Ann, det blev väl ändå 32-33 km för henne. Nu får vi vila våra ömmande kroppar och komma igen. Vi vill tacka alla för ett trevligt sällskap. Härlig dag!

 
Ingen bild

Kalle

27 oktober 2012 18:08

Ingemar, du får sköta om Ann i kväll efter denna pärs. Starkt jobbat av er båda, och av alla som var med idag förståss.

 
Ingen bild

Maria H

27 oktober 2012 18:28

Härligt jobbat allesamman. Nästa år får jag planera bättre så jag blir med och fika. För oss blev det 29 km så vi var mera än nöjda!
Tack allihop för en fantastisk dag!

 
Ingen bild

Lisa

27 oktober 2012 18:38

Vilket gäng vi är!! Fikat i Gustafs va fantastiskt gott;) Bra jobbat allihopa! Vi ses:)

 
Ingen bild

Maria G

27 oktober 2012 19:01

JAg är fast i pluggträsket som ni väl hört .. och här sitter jag och är avundsjuk på er ! GUUUUD vad fint det ser ut !
Själv avverkade jag 8 varv i ett fem kilometersspår innan resten av Linköping sovit ruset av sig.... inte lika inspirerande ...

 
Ingen bild

Erik

27 oktober 2012 20:57

Imponerad!

 
Ingen bild

Malin

27 oktober 2012 21:13

Vilket gäng! Tack för en fantastisk tur idag! Vi ses snart igen :-)

 
Ingen bild

Peter

27 oktober 2012 21:57

Jag får också instämma med alla att det var en helt fantastisk dag! Kan det bli bättre? Toppenväder och glada löparkompisar gjorde dagen till en inspirationskälla och till ett fint löparminne! Och tack Kalle för en mkt trivsam "rutt"!!

 
Ingen bild

Kalle

28 oktober 2012 10:59

Hur känner ni er idag. Har ni återhämtat er. Få höra nu, ärligt!

 
Ingen bild

Peter

28 oktober 2012 12:06

Känns bättre än vad jag hade trott, lite, lite känns det i benen o rumpan men annars helt ok. Blev en rejäl måltid o en liten tupplur på 20 min vid hemkomst, sen var dagen räddad:) Jag beundrar alla som tog långa vändan
starkt gjort!!

 
Ingen bild

Lisa Sandberg

28 oktober 2012 12:40

Vill också tacka för en underbar tur! Mina ben mår rätt bra, lite öm på vissa ställen :) Det måste ha varit den goda maten och den lilla tuppluren hemma hos er Kalle som måste ha påskyndat återhämtningen! :)

 
Ingen bild

Emil

28 oktober 2012 15:08

Visst känns det i kroppen:- men inte alls som efter förra årets långtur. Tack för fint sällskap, hoppas att du Ann har återhämtat dig.
Juuso hälsar alla. /Emil

 
Ingen bild

Lisa

28 oktober 2012 15:24

Ja det känns i kroppen att vi sprang långt igår. Lite öm i benen är jag, så idag kände jag inte för att springa. Det fick bli en lugn och fin mtb-tur i skogen, och jäklar vad mjölksyra jag fick i benen bara det blev lite uppför! Så nu blir det vila:)

 
Ingen bild

Maria H

28 oktober 2012 17:59

Vaderna och höftböjarna, men det är bara skönt...Tränade lite crawl medans flickorna hade simträning och en promenad för att få bort lite värk. Men jag lever!

 
Ingen bild

Johan

28 oktober 2012 17:59

Jag känner mig riktigt nöjd med gårdagens tur och har lite småkrämpor här och där i dom nedre delarna :) riktigt gött jobbat av samtliga. Ses

 
Ingen bild

Jessica

28 oktober 2012 20:00

Vilken härlig tur! Lite stel i benen idag, inte så konstigt kanske :-)men mest sliten i mina ljumskar.Blev inte mycket dans på festen dock! Tack Kalle för att du styr upp våra fina turer!

 
Ingen bild

Sandra

30 oktober 2012 19:01

Kan bara instämma, tack alla för en riktigt fin tur! :) Bra jobbat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards