Direktlänk till inlägg 3 november 2012

En riktig hösttur i glada vänners lag!

Av SimmaCyklaSpring - 3 november 2012 11:13

November är här och vädret är därefter. Riktigt höstväder med andra ord. Precis sådär som det skall vara när man behöver ett gäng likasinnade för att komma sig för att ut och träna. Vilken tur att vi då har varandra. För när vi kom tillbaka så undrade jag hur många som skulle ha sprungit 15 km själv idag, ja det var inte någon det verkade det som. Det är väldigt sällan man ångrar ett genomfört träningspass, idag ångrade heller ingen att dom blev med och sprang.

Nu kanske någon undrar om jag inte hade någon kamera med idag, jodå, det hade jag. Här kommer några bilder.


På knä, Jenny som är hemma i Säter på besök över helgen dök upp, jätteskoj att du kommer till oss Jenny när du är hemma. Maria H som fått med sig Anneli, skoj med ytterligare ett nytt ansikte i vårt gäng, hoppas du också blir med fler gånger. Det är faktiskt beroendeframkallande det vi håller på med, de flesta återkommer, det är skoj. Lite bakom har vi, Emil som varit i Falun och spelat i natt och inte kom hem förrän det var dags att kliva upp. Starkt att du blev med. Sedan har vi "gamla" välkända löpare i Ingemar och Ann. Dessutom Peter och Pär som också verkar trivas med oss, och vi med dom.


När vi fotograferat och jag dragit dagens turförslag var det dags att ge oss av. Redan då kom det en som ville in och simma, han hade dock ingen nyckel så det var bara för honom att åka hem igen. Likaså på den korta stund vi stod där efter träningen kom det flera och drog i dörrhandtaget till sporthallen som dock fortfarande vara lika låst som när den siste gick hem därifrån igår. Jag är ju inte den som vill verka gnällig men nog kan man väl få önska sig att öppettiderna för en sim och sporthall skulle kunna vara uppdaterade på kommunens hemsida. Veckan som varit har det varit öppet i stort sett hela dagarna vilket man inte kunnat utläsa på på hemsidan, likaså att det är stängt idag. Nu försvarar sig säkert någon med att det, (jag vet inte) men förmodligen har det sått i Säterbladet eller dagstidningen. Själv söker jag mycket information på nätet och det är jag nog inte ensam om. Vi är ju ändå en bit in på 2000-talet. Jag får väl ta på mig och framföra mitt önskemål om en hemsida som uppdateras lite oftare. Nog om detta.


Vi drog iväg i samlad trupp med, vad jag kunde se, vätskebälten på allas höfter. Bra, det behövs lite i strupen även på lugna långpass.


Vi hann inte långt förrän Jon kom farande, jag vet inte om han inte återhämtat sig från förra helgens pass eller om han hade annat att göra denna lördagmorgon som var som gjord för att springa i. Efter några uppmuntrande ord från Jon fortsatte vi vår tur.  


Vi sprang ner mot Dalsbyn och vidare ut mot, och förbi Nämsbo. Det stod inte på förrän vi korsade Kullsvedens airport varefter vi rundade Sävstjärn.


Nu är vi i Lerviken, där är det vackert även en morgon som denna.


Vi lämnar dock Lerviken och siktar in oss på nästa tätort som är Dalkarsnäs. Vi passerar sedan badplatsen innan vi nästan en och en halv timme senare och med 15 km i benen åter är vid simhallen.


Ja det var första lördagslöpningen i november och fler lär det bli, men ni får hålla er till tåls en hel vecka för fortare går det ju inte, inte ens när man har roligt, och det har vi ju nästan jämt. Men för att kommande vecka skall bli riktigt rolig har jag tänkt klämma i med två vardagspass, ett redan på måndag och ett på onsdag. Så kommande vecka finns det väl en chans för alla att vara med på något av passen.


Vi ses. Tjingeling!


 
 
Ingen bild

Peter

4 november 2012 09:43

Som du sa Kalle, tror inte att det blivit av för ngn av oss om inte vi träffas och har så här kul i hop!

 
Ingen bild

maria h

4 november 2012 20:37

Fint dokummenterat. Och tackar för igår, det hade jag inte klarat själv. Ibland är kroppen seg, och det var den igår. Men som sagt man ångrar aldrig ett träningspass.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards