Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Intervaller mitt i vintern!

Av SimmaCyklaSpring - 19 december 2012 20:15

Ja det är otroligt vad fort tiden går, året är snart slut och vi har åter klarat av ett intervallpass i vintermörkret.


Första bilden brukar ju alltid vara en bild på de som är med och springer, men i kväll får det bli en bild på mig själv. Innan vi begav oss ut på kvällens pass överlämnade Maria H på uppdrag av övriga löpare, både de som var här i kväll och flera andra som brukar vara med på våra pass ett presentkort till mig som ett bevis på uppskattning för mitt engagemang i dessa träningar. Som ni ser så var det ett presentkort för "dig som älskar sport" och det var ju från de som också älskar sport. Vad kan jag annat säga än tusen och åter tusen tack, det räcker inte ens med det för det var ett presentkort på hela 2.400 kronor. Helt fantastiskt, tack allihop.


Sådär, nu kan övriga få vara med på bild. De som ville plågas i kväll var Sandra, Ann, Jessica, Mattias, Maria H och Ingemar.


Vi började som vanligt med lite lugn löpning, bort och runt åttahundringen med ett par fartökningar. Sedan när alla var lite lagomt varma i kläderna började kvällens hårdkörning. Det bestod av 8 * 800 m med start på var femte minut. Det innebär ca en minuts vila mellan passen. Ja de som var snabbast hinner ju faktiskt vila lite mer än en minut. Alldeles lagomt en kväll som denna. Jag kan lova att det märks att vi tränat tillsammans med både långpass och intervallpass. För om jag minns rätt så har aldrig så många som i kväll hunnit runt detta varv på fyra minuter som dom gjorde i kväll. 


Innan vi skiljdes så var vi överens om att om vädret blir bra så ses vi nästa torsdag för ett intervallpass igen. Men gör som vanligt. Ha koll på bloggen, man vet aldrig vad som dyker upp.


Jag får önska er alla en riktigt God Jul så länge så ses vi när vi syns.

Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Maria H

20 december 2012 09:35

Varsågod Kalle! Det var du värd!
Och idag känns det i vaderna. Bra kört med oss igår!
God Jul nu allihop så ses vi snart igen!

 
Ingen bild

Lisa

20 december 2012 11:03

Fin julklapp och det är du absolut värd så mkt tid som du lägger ner på att träna oss!!!
Vi ses imorgon!!
God jul på er andra!!

 
Ingen bild

Frida

20 december 2012 12:40

Våran Kalle han kan han, det är du värd=)
STOR (i år är den ju extra stor) julkram till alla springvänner!!

 
Ingen bild

Jessica

20 december 2012 20:45

Väl värd som sagt!!! Det är så kul att vara med! :)
Kan säga att det känns idag, helst i ena hälsenan o vaden :(

 
Ingen bild

Rebecka

20 december 2012 22:34

God jul på er alla!
För min del blir det sälen under nästan hela jullovet och mycket skidåkning hoppas jag.

 
Ingen bild

Sandra

22 december 2012 12:41

God jul alla fina springvänner! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards