Alla inlägg den 9 mars 2013

Av SimmaCyklaSpring - 9 mars 2013 11:30

Vilken dag det blev. Visserligen var det 15 minusgrader på morgonen, men allt som timmarna gick och solen kom upp så blev det riktigt behagligt. Hela elva löpare slöt upp när det var dags för årets andra lördagslöpning, som dessutom var årets elfte gemensamma täningspass. Noteras kan även att Ann har varit med på samtliga elva pass, bra jobbat Ann. Nu när jag varken kan cykla eller springa så räknar jag inte mig själv längre.


  Löpsugna var, på knä, Emma, Lisa, Johan, Rebecka och Sara. Stående ser vi Peter, Maria G, samt en som ville vara med på bild, vem det var vet jag ej, sen har vi Ann, Ingemar, Pär och Bengt.


Efter att turförslagen var dragna drog dom iväg. Själv satte jag mig i bilen och drog iväg för att kunna få någon bild på något lämpligt ställe.


  Redan vid gångvägen efter Ljustern passade jag på att ta en bild. Tyckte det var så fint i solen och Ljustern i bakgrunden.


  Sådär, nu har dom passerat den stora åsenbacken, riktigt pigga ser dom ut att vara.


  Nu är dom på väg nerför Åsen med Bispberg framför sig.


  Nu är det dags att bestämma sig för vilken tur man vill ta. Emma i blått hakar på Bengt, Pär o Peter som på sin väg till simhallen tog en vända ner i Säterdalen. Övriga gänget har bestämt sig för den längre rundan.


  Nu har långlöparna passerat Mårtensgård och skall alldeles strax ner i Norddalen.


  Då blir Lisa så här glad så hon nästan flyger fram.


  Maria G, Johan, Lisa, Rebecka, Ann, Sara som för övrigt aldrig sprungit längre än tio km springer idag längre än hon någonsin gjort tidigare, och såg ut att klara det riktigt bra dessutom. Vi ser också Ingemar, men han har sprungit långt många gånger han.


Själv springer jag ju inte alls längre men bara att få vara en del av detta härliga gäng räcker för mig.


Nu blir det att vila benen för att vara pigg till onsdag. Då kör vi ett lite snabbare pass, om detta återkommer jag troligen på måndag. Ha det bra så länge, vi hörs, morsning morsning.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards