Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Kuperad lördagsrunda!

Av SimmaCyklaSpring - 18 maj 2013 12:00

Idag blev det riktigt kuperat på en slinga som mätte hela 16 km. Men det var inget som avskräckte någon tack o lov.


Innan vi stack ser vi på knä Anna och Sara. Stående har vi Ann, Ingemar, Pär och Bengt.


Det stod inte på förrän vi var på högsta toppen av Åsen, här är vi på väg genom skogen bort mot Sävstjärn.


Bäst att se sig för när vi passerar flygfältet.


Är man uppmärksam kan man se nosen på ett flygplan sticka fram ur väggen därborta.


Nu är vi på väg mot Sävstjärn och skall snart ta stigen till Yttre Heden.


Nu har vi passerat Yttre Heden och även varit nere i Djupdalen en vända och är nu framme i Klacken där det är så fint.


Ingemar och Pär ångar på.


Liksom Ann, hästen betar lugnt vidare.


Ett gäng kossor undrar vad vi är för några.


Nu har vi passerat Knutsbo och är nu på väg ner i Säterdalen där det nu är massor med Vitsippor.


Jäklar vad fint det är den här årstiden.


Lite äventyrsbana är det bitvis.


Alla klarade sig dock helskinnade över detta hinder.


Här sitter Bengt och tar igen sig en stund.


Sådär, nu är det inte långt kvar. Men vad ljuvligt det är med både grönska och rinnande vatten.


Dagens tur blev som sagt 16 km. Trots att vi bara är i krokarna av vår egen hembygd så kommer vi ändå på stigar o ställen där många aldrig varit förut. Som ni ser så är det så otroligt vackert också bara man lyfter rumpan ur TV-soffan och ger sig ut en sväng så får man se så mycket fint. Man behöver ju nödvändigtvis inte springa. Det går ju att cykla eller bara ta en promenad. Även på en promenad tar man sig runt den här sträckan på tre timmar.


Kommande vecka blir troligen snabbpasset på torsdag på grund av att det är så mycket annat på onsdag. Håll koll på bloggen så kanske vi ses för ett snabbpass i veckan. Vilken dag det blir det visar sig.


Hej så länge!

 
 
Ingen bild

Lisa

18 maj 2013 12:30

Vilka fina bilder!! Blir så avundsjuk, hade gärna varit med. Men idag känner jag mig iaf bättre i förkylningen så hoppas den är på väg att ge sig!!

 
Ingen bild

Kalle

18 maj 2013 12:51

Jadu Lisa, nu får du bli frisk så du kan vara med på våra superfina rundor.

 
Ingen bild

Lisa

18 maj 2013 14:28

Ja verkligen! Hoppas kunna vara med nästa lördag!:)

 
Ingen bild

peter

18 maj 2013 16:54

Fantastisk natur och vilken omväxlande slinga du hade gjort Kalle!
Jag nöjde mig med två varv på 5,2 slingan i djupdalen också vid niotiden i morse.

 
Ingen bild

Kalle

18 maj 2013 18:50

Jadu Peter, det där var en riktig höjdare kan man säga. Del var det en vacker slinga, dels tog vi drygt 200 höjdmetrar. Så dom som var med och sprang kanske inte har återhämtat sig än. Vi får väl se framåt kvällen om någon av dem orkar lägga en kommentar. Hihi. Föresten, en mil i Djupdalen är jäklar i mig inte heller illa.

 
Ingen bild

Pär

18 maj 2013 20:11

Tack för dagens runda. Kul med nya stigar och skogsvägar.

 
Ingen bild

sara

18 maj 2013 21:55

Tack för en fin och vrål dryg vända idag. Eftersvettades fortfarande vid kl 16 kommer nog kännas i kroppen några dagar.

 
Ingen bild

Kalle

18 maj 2013 22:03

Ja men du var grymt stark som klarade en sådan runda, att det känns ett tag är bara skönt, eller hur Sara.

 
Ingen bild

bachir

23 maj 2013 12:14

jag kommer inte idag men på lördag kommer jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards