Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

SCS-löpare på Stockholm Marathon!

Av SimmaCyklaSpring - 1 juni 2013 19:00

Idag såg jag fyra SCS-löpare som deltog på Stockholm Marathon. Kanhända var det fler, jag vet ej. Redan före start såg jag tre. De kommer här.


Sandra, Lisa och Johan ses här vid Östermalms IP strax före start.


Vi, jag, Lena o Erik går sedan vidare för att ställa oss på något lämpligt ställe. Vi träffar då på Lisa Sandberg som vi tillbringar resten av dagen med när vi kollar in alla löpare. Lisa som för övrigt skall springa ett lopp imorgon på Lugnet i Falun.


Det går åt massor med funktionärer på ett lopp som detta. Här är det ett gäng glada tjejer som skär upp bananer som löparna skall få efter Valhallavägen.


Här står vi vid Berwaldhallen och löparna har då sprungit nästan 19 km, ser ni klockan på bilen? 1.00.48 puh säger jag bara. Vilken fart dom har alltså.


Nej vanudå, är stålmannens fru med också? Nejdå det är bara Miranda som spökar sig lite. En duktig löpartjej från Stockholm som även varit i Säter och tävlat i Triathlon.


Och där passerade Malin, det är ju så mycket löpare så man blir alldeles yr i bollen av att stå bredvid o kolla in alla som springer förbi. 


Strax efter kom Johan och Lisa som stannar till och får ett par nya vätskeflaskor. 28 km har nu sprungits och man kan säga att det är nu det börjar.


Nu har det börjat regnat ganska så rejält men det tror jag inte Lisa o Johan bryr sig så mycket om. De är nog bara glada över att vara i mål. I mål var de efter 4.08.33 Inga andra bekanta såg vi vid målet men Malin vet jag sprang i mål på 3.55.01 Sandra tog sig även hon i mål och det var på tiden 4.45.55 Med detta förstår alla som inte sprungit ett Marathon att allt kan hända på ett sådant lopp. Vi som sprungit Marathon visste det redan.


Här har vi sökt skydd undan regnet så Lisa och Johan skulle få på sig lite torra kläder. Man blir snabbt frusen efter ett lopp som detta. Även Lena och Lisa Sandberg ser vi här.


Det var allt från Stockholm denna dag  och jag säger bara, alla som tog sig runt idag gjorde verkligen en prestation som heter duga. Vi ses snart allihop, kör hårt så länge!


 
 
Ingen bild

Jessica

1 juni 2013 23:01

Superbra kämpat! Vilken kanonprestation av er alla!!

 
Ingen bild

peter

1 juni 2013 23:56

Stort grattis till er alla, säger som Jessica, kanonprestationer!!

 
Ingen bild

Johan

2 juni 2013 10:06

Ja det var ett spännande lopp. Det är ju som sagt väldigt långt och det känns i kroppen idag :)

 
Ingen bild

Pär

2 juni 2013 11:57

Ni är så grymma. Grattis!

 
Ingen bild

Lisa

2 juni 2013 12:06

Min första maraton är genomförd, och jäklar vad långt 42 km är. Det var väldigt jobbigt, men tur det va mkt folk ute efter banan och hejade!!:) idag har jag stora problem med att gå, har aldrig varit så förstörd i benen. Trotts det jobbiga och onda så va det ändå väldigt kul!!:) nu blir det vila i några dagar!

 
Ingen bild

Kalle

2 juni 2013 12:44

Just det Lisa, några dagar vila, sen är det Halvvättern och då blir det köra av, eller hur?

 
Ingen bild

peter

2 juni 2013 13:35

Ajaj-Lisa,, låter jobbigt, hoppas det släpper snart:)

 
Ingen bild

Ann o Ingemar

2 juni 2013 16:12

Bra jobbat allihop.Vi körde ett pass på Lördag förmiddag. 16 km. Peter pär Anna Ann och Ingemar.

 
Ingen bild

Lisa

2 juni 2013 16:39

Jajamen!! Känns bra att cykla, förhoppningsvis gör det inte lika ont i benen!!
Det hoppas jag med Peter! Går nog sämre än en 80-åring idag;)
Ni såg ut att ha haft en fin tur igår! Det kommer en blogg om eran tur senare ikväll när jag kommit hem:)

 
Ingen bild

Malin

2 juni 2013 18:35

Det var en fantastisk upplevelse igår med alla hejarop på Stockholms gator :-)
Tack Kalle, Lena, Lisa, Jenny, Fridas familj och alla andra!
Idag gör benen ont, men det är det värt ;-)

 
Ingen bild

Frida

2 juni 2013 22:38

Stort grattis alla duktiga maratonlöpare!! Jag kan inte låta bli att bli avundsjuk på er trots att ni idag har väldigt ont i benen!! Längtar efter att springa med er!! Noel får växa lite till sen kanske han kan följa med:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards