Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

En dag i Vansbro.

Av SimmaCyklaSpring - 6 juli 2013 21:15

När det blev en riktigt fin sommardag passade det bra att vara i Vansbro. I Vansbro händer det mycket denna vecka. Det har varit ett cykellopp på tolv mil. En löpartävling på 23 km. Simning i alla olika distanser och även Triathlon. Att jag åkte upp just idag berodde på att Lena skulle vara med på Tjejsimmet och Johan skulle köra Triathlon. Här kommer lite bilder.


Lena hämtar ut nummerlappen, det gick ju smidigt.


Lite nervöst inför sin första start i Tjejsimmet så det sitter bra med en kopp kaffe.


Nu är vi nere vid startplatsen och det står inte på förrän det är dags. 


Ser fint ut i älven idag. Inga vågor att tala om vilket känns bra.


Då är det bara att kränga på våtdräkten.


Minuter till start och allt är klart.


En jäkla massa rödluvor är det så det var inte lätt at urskilja Lena från alla andra. Men hon är där någonstans.


Sådär, efter 28 minuter klev hon ur Dalälven och det stod inte på förrän hon hade en medalj om halsen.


Vill ni se mer siffror från Tjejsimmet så kolla här:

http://www.emit.nu/Resultat/Vansbro/vansbrosimningen/2013/130706/


Sedan var det en snabbfika innan vi förflyttade oss ner till området för Triathlon. Starten där gick klockan tolv så Johan hade redan summit sina 1,9 km innan vi kom dit. Nu var han alltså ute på nio mil cykling.


Har ni sett, det var inte alla som hade ett sådan supportteam på plats. Vi var hela nio stycken som dagen till ära hade lika tröjor för att heja på Johan.


Här ser vi ryggen på "Lottis" som fixat tröjorna. Skoj skoj.


Här kommer Johan farande snabbare än någonsin, undra på det med sådan support.


Efter cyklingen är det 21 km löpning i värmen. Johan kämpar på och gör det bra dessutom.


Här är Clas Björling på väg att lägga segerkransen om halsen på snabbaste herre för dagen.


En mycket nöjd Johan är i mål på 5.07 tror jag det blev. En rejäl förbättring från fjolårets 5.31 Kanonbra jobbat Johan. Hoppas vi får följa dej fler gånger i Vansbro. Nu har vi ju redan tröjor dessutom.


För den som vill se siffror, kolla här.

http://apps.svensktriathlon.org/competitionresults.asp?type=details&competition_id=537&language=1


Kan även tala om att våra två Lisor har idag sprungit ett bergslopp i franska pyreneérna. Hoppas kunna få någon bild därifrån så småningom. 


Ha det bra så länge så ses vi.

 
 
Ingen bild

Johan

6 juli 2013 21:41

Vill tacka för stödet idag! Hade inte klarat den tiden annars :) superrolig dag och det var inte sista gången ni får hejja på mig ;)

 
Ingen bild

Maria g

7 juli 2013 11:39

Jättebra jobbat Johan ! !!!

 
Ingen bild

Lisa

7 juli 2013 17:13

Vilken dag ni har haft! Kul att få se så många fina bilder! Bra kämpat:)
Jag lovar att det kommer ett inlägg i veckan med fina bilder från mitt och Lisas lopp i Font Romeu:)

 
Ingen bild

Jessica

7 juli 2013 21:22

Bra jobbat Lena och Johan!

 
Ingen bild

peter

7 juli 2013 21:52

Ja, håller med Jessica, Väldans bra gjort av er!!

 
Ingen bild

Frida

7 juli 2013 22:29

Heja Lena och Johan!!
Rolig dag!!

 
Ingen bild

Lisa Sandberg

9 juli 2013 22:56

Bra jobbat Lena och Johan! :D

 
Ingen bild

Pär

10 juli 2013 18:56

Bra jobbat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards