Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av SimmaCyklaSpring - 18 augusti 2013 14:30

Ja nu är den avklarad för min del och den gav verkligen mersmak. Efter att ha övernattat i en stuga i Evertsberg for vi redan kl 08.00 upp mot Sälen för att Vasaloppsvägen stänger kl 09.30 i Evertsberg. Det fick till följd att vi i väldigt god tid kom till startområdet i Sälen. Kalasväder som det var så spelade det ingen roll. Musiken strömmade ur högtalarna på startområdet och det första vi hörde när vi kom dit var TopCats vilket inte var helt fel. Klockan var någon minut i nio och vi hörde att det var dags för första startgrupp att ge sig iväg. Vi skyndade oss fram och hann se att Emil Lindgren och Matthias Wengelin låg bra till i första uppförsbacken.


Gäller att kolla runt lite nu när man har gott om tid. Såhär ser startplatsen ut. Verkar bra.


Minsann såg vi inte en annan Säteråkare i startfållan. Här står Håkan och han verkar ha allt under kontroll.


Hela startområdet var perfekt uppbyggt. Här ser vi bilarna som transporterar ner våra väskor till målet i Mora. Kan redan nu berätta att det fungerade bra vid uthämtningen.


Klart och tydligt var startfållorna uppmarkerade så man behövde inte vara orolig vart man skulle ta vägen.


Vi hade gott om tid så vi fikade, gick runt och träffade en massa bekanta från när o fjärran. Här talar vi med en Säterbördig som vi annars brukar träffa på våra cykelresor på mallis. Anna-Lena heter hon.


Aj aj, gott om tid hade vi och helt plötslig blev det panik. Tiden har rasat iväg och nu blev det helt plötsligt bråttom att göra oss klara.


Det är ju lite som skall fixas men Lena o Lisa hjälper till så det ordnar sig.


Johan startar 15 minuter före mig och är färdig att ge sig av till starten.


Nu är även jag klar och allt känns bra. Lena och Lisa tar bilen och kör ner till Evertsberg.


Lena och Lisa har farit till Evertsberg och står där och väntar på oss. Det är lite grovt räknat halvvägs till Mora.


Lena står och väntar med en flaska åt Johan.


Här kommer Johan, han ser ut att ha gått varm. Visar bröstmusklerna när han är på väg in i depå.


Även jag är på väg in i depån i Evertsberg. 50 km körda och 45 kvar, allt känns bra.


Här rullar jag in i mål efter 4.09 Lisa o Lena hann inte ner till Mora innan Johan gick i mål Men det gjorde han på 3.50


Jag har aldrig åkt skidor hela vägen men nu har jag iallafall cyklat sträckan och det var faktiskt något jag kan rekomendera fler att göra. Kanonarrangemang rakt igenom.


Sådär, nu har jag pustat ut lite och häller i mig lite återhämtningsdryck. Det var allt för denna gång och jag hoppas vara med fler gånger på Cykelvasan, nu vet jag hur det går till så nu är det bara att öka farten lite.


Tack o hej så länge!






Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards