Direktlänk till inlägg 24 september 2013

planer

Av SimmaCyklaSpring - 24 september 2013 09:07

Maria här: 

Det här med planering är kul tycker jag. Det får mig att ha något att se fram emot och får mig motiverad. Men det är också lätt att fastna i planeringen och missa att njuta av här och nu. 

Jag själv befinner mig i ett fint flow och en bra balans mellan här och nu och planering som får mig att styra båten i den riktning jag vill. 

   

I fredags tog jag en cykeltur över slätten och funderade på min höst, vinter , vår och sommar. 

Jag planerar att ägna mig åt min familj och mina vänner och när det gäller min familj så kräver detta en del planering från min sida. Planering för att få saker gjorda. Det räcker ofta inte att säga att man ska när det handlar om saker man har svårt att få till. Man måste också planera när och hur. Det har jag gjort. 

Vad gäller träningen så behöver jag inte planera - det blir ändå. Jag kommer inte planera min träning in i minsta detalj, jag anser inte att jag som motionär behöver det och jag blir dessutom mer resultatfokuserad än vad som är hälsosamt för mig om jag håller på så. Några framtida planer har jag dock och dessa är att under hösten springa så mycket som möjligt och köra två ultramaror. att under vintern simma och styrketräna i förebyggande syfte. Jag kommer under våren att cykla och springa så mycket motionslopp som jag får in. Och i sommar ska jag cykla mellan Trondheim och Oslo, köra två halv Ironman ( om de passar kalendern, vi får se när de lägger ut tävligskalendern) samt köra en Ironman. 


Man måste ju vara ute cirka ett år i förväg nu förtiden om man vill delta i de stora loppen. 

Bra eller dåligt ? 

Jag vet inte om jag tycker att det är så bra. 

I veckan som gick kunde man delta i 4-5 olika motionslopp i Linköpingstrakten för mellan 0 och 150 kronor. De flesta åkte nog ändå till Stockholm, dit en enkel resa kostar mer än 150 kronor, och körde halvmaran. Why ? 


Jag har mina teorier, det handlar om att dessa stora lopp är de lopp som folk och folks omgivning känner till, det handlar om att man inte riskerar att komma sist och det handlar om den speciella stämning som råder på de stora loppen. MEN det är de små föreningarna runt om i landet som ordnar de små loppen som är idrottsSveriges framtid. Det är här som barn och ungdomar skolas. Utan föreningar, ingen organiserad idrott för barn. 

Personligen gillar jag skarpt de här småloppen och deltog i två av dessa under veckan som gick. 

13 damer på startlinjen och jag fick springa fort för att inte komma sist. 


Nu ska jag springa fort till skolan 

   

TJING från slätten och hoppas solen lyser på er i veckan! 

 
 
Ingen bild

Johan

24 september 2013 11:21

Bra skrivet där! Nog är det lite synd att man ska behöva planera så långt i förväg :/ men roligt att det är så många som vill delta :)

 
Ingen bild

Kalle

24 september 2013 20:56

Ja nog är det konstigt med dessa "stora" lopp. Jag har ju precis betalt 1.200 kr för att köra Cykelvasan nästa år i augusti. Ca 12.000 till har väl gjort det. Tänk om man fick ha den summan på sitt konto nästan ett år. Ha det så bra nere på slätten Maria. PS. Har även gjort en intresseanmälan till nästa års Vätternrunda. DS.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards