Alla inlägg den 12 januari 2014

Av SimmaCyklaSpring - 12 januari 2014 20:00

Ja då blev det av till slut, med min skidpremiär för säsongen. Lisa och Johan skulle upp till Grönklitt och åka skidor och de var så snälla så de undrade om jag ville med. Det ville jag, for hemifrån strax efter sju i morse för att sedan få åka med dem från Falun. Det var ju 13 minusgrader när jag for hemifrån så jag funderade hur det här skulle bli.


Ett par timmar senare var vi uppe vid Grönklitt och här håller vi på att göra oss ordning för dagens pass. Det var tack o lov inget kallare där än hemma, men det var kallt nog det.


Lisa och Johan drog iväg med en hiskelig fart. Jag for i min egen takt och då går det inte fort. Spåren var bra. Det var som att åka på räls, ja nu vet jag inte hur det kan tolkas, man hör ju dagligen larmrapporter om hur rälsen ser ut runt om i Sverige. Men i Grönklitt var de riktigt bra som sagt. Jag såg inga urspårningar på min färd.


Efter att jag hasat mig runt ca 17 km träffade jag Lisa och Johan. Lisa var inge pigg så Johan la över hela ansvaret på mig att se till att Lisa kom tillbaka till målet. Det var ju bara tre km kvar så det var inga problem. Trots att Lisa var hängig så hade hon inga problem att följa i min takt. Hon var till och med på mina skidor stup i ett för så sakta går det när jag åker skidor. Väl tillbaks hade jag åkt 20 km vilket innebär att jag får vara glad om jag tar mig ur sängen imorgon. Befarar att det kommer att kännas i ljumskarna. Johan for ett par mil till innan han fick nog, men i hans fart var det snart gjort. 

Efter dusch och lite käk så for vi hem igen. Nu är det bara att hoppas att snön blir kvar så man kan fortsätta med lite skidåkning även på hemmaplan.


Tack o hej så länge!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards