Alla inlägg den 25 juni 2014

Av SimmaCyklaSpring - 25 juni 2014 21:45

När vi samlades nere vid Steven sken solen och allt kändes bra. Här förevigar Peter gänget före avfärd.


Efter att ha passerat Åsen och Gessån är vi här någon annan stans. Riktigt var vet jag ej.


Efter ett par mil eller så blev det i alla fall en vilopaus på ett annat ställe. Solen sken och det var väl det enda man kunde glädjas åt just då. Man hade nästan börjat ångra att man gav sig iväg med detta gäng. Det är kämpigt men man kan ju glädjas åt att det gör nytta bara man håller i. Jag ska ju åka Cykelvasan och då vet jag att jag är tacksam att jag varit med på dessa pass.


Så småningom passerar vi Dammsjön vid Lilla Gloten och även Björkljustern innan vi för ett kort tag åker på Smedjebacksvägen. Vi kör vägen upp till Silvbergs gruvhål och är här efter 38 km på väg ner mot Smedjebacksvägen igen när Fredrik får punka, inte bara på ett hjul utan på båda hjulen samtidigt. Då blev det en lite längre paus och det börja bli lite kyligt. Men sedan bar det av igen i en hiskelig fart ända hem.


Här är kvällens snoa som blev hela 47 km. 


Kvällens höjdkurva. Det var lite kuperat även idag som synes. I måndags hade vi 612 höjdmetrar och idag 614. Mer lika än så kan det knappast bli. Ja det skulle vara mina Vätternrundatider då.


Det var allt för idag och ett stort tack till Steven som tar sig an detta gäng varje måndag och onsdag.



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards