Alla inlägg den 8 juli 2014

Av SimmaCyklaSpring - 8 juli 2014 16:45

Ja vad blir det om inte semester.


Ja nu har sommaren verkligen slagit till med full kraft. 28 grader inne och ute, bara att gilla läget och det gör jag.


I fina boken jag fick finns det verkligen mycket som inspirerar. Det passar utmärkt att läsa om långbak samtidigt som jag kollar på Tour de France.


Efter att ha friskat upp surgrunden ett par gånger i söndags och i går satte jag igång en surdeg på Dinkelmjöl i går före träningen. Den har stått i korgar uppdelat på tre i plastburkar i kylen ett dygn. Nu skall två av den gräddas.


Såhär blev dessa bröd. De är redan provsmakade och godkända av fyra och jag kan lova att de blev verkligen kanon.


Den tredje delade jag upp på två och så la jag ner dessa i mjölade bakdukar i jäskorgar och i med dem i plastlådor igen. Nu får de jäsa ytterligare ett dygn i kylen så har jag lite att grädda imorrn eftermiddag igen. Nej nu skall jag in o kolla upplösningen på dagens etapp.


Hej hopp från en som går hemma o degar!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards