Alla inlägg under juli 2014

Av SimmaCyklaSpring - 23 juli 2014 16:30

Tycker man att det inte är varmt nog kan man ju alltid baka lite. Igår körde jag lite bullar. Här ligger degen, nu skall den vila ett par timmar.


Sedan ner i ett par platsbunkar för jäsning i några timmar.


Sådär, nu är det dags att snurra till lite bullar som skall jäsa ytterligare några timmar. Det tar tid men vad gör det. Resultatet blir bra och tiden är gratis.


Eller vad sägs, nog duger dessa att stoppa i skallen.


När jag ändå höll på gjorde jag en matbrödsdeg som fick stå i kylen och jäsa till idag. Sen drog jag till Torsång på cykeltävling som det går att läsa om i inlägget under.


Såhär kan det se ut när det har jäst ett dygn.


Snittat o klart och nu skall det in i ugnen.


Badamm, riktigt bra blev desssa också. 


Nej nu är det dags att käka lite om jag skall orka ut på ett MTB-pass i värmen.

Av SimmaCyklaSpring - 23 juli 2014 07:52

Nu testar jag på och det verka som jag lyckas länka in från Garmin även från läsplattan. Det tar sig. 

Av SimmaCyklaSpring - 23 juli 2014 07:30

Jag såg att det skulle bli tävling på landsväg igår i Torsång. Jag for dit för att kolla, blir lite sugen att vara med.


Tar ett par bilder på vägen dit för är jag med och kör blir det inga bilder. 


Det ramlade in många cyklister, hela 33 st inklusive mig.


Det finns en klass för de som vill åka tre varv och en för de som vill åka två varv. Jag skrev upp mig för två. Vi skulle åka runt Milsbo vilket gör att varje varv blir 16 km.


Nu rullar vi till starten och jag passar på att ta en bild på de tävlande. 


Sekunder till start och jag har intagit min position som jag kommer att hålla hela loppet. Nämligen den sista. Det var masterstart så vi rullade iväg och allt kändes behagligt ett par minuter. När starten sedan gick så bara for alla iväg. Det fanns ingen jag kunde ta rygg på för starten blev precis före en backe och där är jag riktigt svag. 


Jag åkte mina två varv själv på strax under timmen vilket gjorde 32,8 i snitt vilket jag är riktigt nöjd med. Nu är ju inte det mycket att yvas över men jag våga i alla fall vara med på en tävling och det är väl bra bara det. Här kommer de första av de som åkte tre varv. Jag hann i alla fall före de som åkte tre varv. 


Här kommer huvudklungan mot mål, innan den kom hade fem redan gått i mål. De hade ett snitt på ca 42. Nästan tio mer än mig. Hade ju tänkt lägga in länken till min Garmin där jag till och med hade varvtiderna med men hela internet är utslaget hemma. Hade hoppats det skulle ordnat sig till idag vilket det inte gjort. Detta inlägg har jag gjort från läsplattan och från den klarar jag inte av att länka från Garmin.


Det var allt för denna gång. Hoppas jag orkar vara med på Stevens pass i kväll. Blev ju sju mil i går med cyklingen dit o hem.

Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 21 juli 2014 22:00

15 glada drar iväg uppför Bygatan på Stevens MTB-pass.


Härliga körningar förbi Hases täppa.


Ajajaj, här gäller det att hålla tungan rätt i mun. Anders visar hur det går till i en riktigt otäck utförslöpa. Den vågade jag inte cykla utför. Men jag har inte långt dit så jag kanske far dit och testar någon dag.


Vilopaus i skogen, vet ej var, med det var väl detsamma.


Mycket fina ställen körde vi på idag. Här kommer Steven.


Vilken härlig kväll i solskenet. 


Snart slut på kvällens pass. Full gas.


Jag testar igen att lägga in kvällens pass på det för mig nya sättet. Klicka på "visa detaljer" så skall det fungera. Högst upp i menyn kan ni sedan klicka på "visa i metrisk" så slipper avstånden stå i miles. Annars är det ju inte fel med lite huvudräkning. En miles är ju ca 1,6 km. Valet är ert, det är som i Östersjön. Valfritt.


VI hörs o ses!

Av SimmaCyklaSpring - 19 juli 2014 15:15


Peter, Jerker, Bosse, Peter och jag samlades för en tur i morse.


Bäst att ta en bild direkt för i det här sällskapet brukar jag bli trött ganska snabbt.


Vid Långsjön fick vi lite extra draghjälp.


Efter att ha varit till Spraxkya och vänt så är vi nu på väg mot Borlänge.


Nu är det snart fikapaus i Gustafs.


Ojojoj, här är det två som vet hur en cykelfika ser ut.


Med sådana fikasugna cykelkompisar blev rasten väldigt låååång.


Här passerar vi Dalälven på väg mot Stora Skedvi innan vi kom till Säter igen med 100 km på våra mätare.


Om allt fungerar så skall ni kunna klicka på "visa detaljer" och då få fram alla fakta om turen. Så brukar Henrik Öijer i Falun göra vilket jag tycker är bra och nu har jag fått hjälp av honom att fixa det hela. Jag har tidigare lagt in lite dåliga kartbilder. Hoppas att det här nu fungerar. Vi testar. Kolla gärna Henriks blogg. 

http://oijer.blogspot.se/

den är värd ett besök.


Det var allt för idag. Vi hörs o ses, kanske redan ikväll på Top Cats i Säterdalen. Provlyssna här. 

http://www.topcats.se/

Av SimmaCyklaSpring - 18 juli 2014 12:19

Erik var på hugget och undra om jag skulle med till Torsång och ta en kopp kaffe. Visst sa jag men en kaffe redan efter19 km är inte lagligt. När vi passerat Gustafs svängde jag vänster. Vart ska du undra Erik. Vi tar en liten omväg svarade jag. Efter att ha passerat Hovgården och Stora Tuna kom vi till Torsång.


Sådär, efter 31 km med ett snitt på 27 tar vi en kaffe i solskenet på Torsångs Café.


Nu försöker vi höja snittet lite på de 19 km vi har hem.


Efter 50 km är vi hemma igen och snittet höjdes faktiskt till 27,4. Det blev över milen längre än vad Erik räknat med men det gick ju bra.


Dagens tur ser på kartan ut såhär.


Imorgon drar jag ner till macken till kl 09.00 och hoppas att någon mer vill ut på en tur. Kanhända vi ses där!

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2014 21:39

Vilken härlig kväll det blev när vi var elva som slöt upp för ett MTB-pass. Här har vi precis dragit iväg.


I skogen ovanför sjukhusområdet.


Ljuvligt ljuvligt.


Grusvägskörning blev det en hel del idag.


Här går det undan och vi börjar längta hem. Men då säger Steven att nu skall ni få det lite besvärligt för han tyckte det hade varit för lättåkt idag. Trots några försiktiga protester så gav han inte vika. Mellan vägen mot Björkljustern och vägen förbi Aspnäs skall det finnas en stig som vissa av oss sprang på då Tunamarschen gick av stapeln.


Den stigen var väl inte i sitt bästa skick precis men man landa mjukt i alla fall.


Det gick ju bra det där, inga skador tack o lov.


Jaha, vilken väg tar vi nu då måntro. Om jag går hit och du går dit så får vi se hur det blir.


Vi går hit säger Steven och så får det bli.


Tänka sig, efter 44 km råkar vi passera hemma hos mig och då är det väl bara för mig att lämna gänget. Tar en sista bild men då är jag så trött så skärpan blir inte den bästa. Men vad gör väl det en kväll som denna. Inte ett skvatt.


Lägger väl in en bild i vanlig ordning så kan vi se ungefär vart vi varit. Jag misstänker att det är fler än jag som har lite dålig koll på var vi är emellanåt.


Lite småkuperat blev det också. En riktigt fin runda blev det. Tusen tack för ikväll Steven, och alla som var med. 


Vi hörs, kör så det ryker!


Av SimmaCyklaSpring - 14 juli 2014 22:00

Ingen Steven med på bild idag. Nej, han hade problem med cykeln om jag fatta det hela rätt. Då fick han agera fotograf istället. Det skötte han ju riktigt bra. Vart vi skulle fara hade jag ingen koll på mer än att jag hörde Norn nämnas innan vi stack. Då blir det långt ikväll tänkte jag.


Vi drog iväg som  om vi var "tolv fördömda män" på flykt undan rättvisan, även om det var två "kvinns" med. Det blev rena vildavästernkörningen och så var vi bara elva. Vi rundade Ljustern och Dalkarsnäs och Lerviken. Även Vikmanshyttan passerade vi innan vi helt plötsligt bara var nio. Här började det småregna så jag passa på och ta en bild så jag skulle få ner kameran i plastpåsen innan det börja regna lite mer. Och det gjorde det. Jäklar vad det regna när vi hade passerat Acktjärn och kom till Nisshyttan. Då tog vi raka vägen mot Lerviken igen och då var det riktigt blött efter grusvägen så vi hade fullt sjå att se var vi var.


Det gick dock bra och väl hemma så var det bara att göra ren cyklarna. Det var lätt gjort, det var ju inget som torkat fast precis.


Här är snoan vi åkte. 37 km blev det och det tog 1.35 Till Norn kom vi inte och lika bra var väl det. Då kanske vi inte hade varit hemma än.


Lite småkuperat var det också så alltid gav det väl något.


Nu är det bara att ladda batterierna till onsdagskörningen. Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards