Alla inlägg under november 2014

Av SimmaCyklaSpring - 7 november 2014 06:15

Utsikt från  fönstret från mitt tillfälliga boende. Den här bilden tog jag strax innan jag la mig igår. Men nu kursdag och sedan hemfärd.

Så imorgon lördag bjuder jag i vanlig ordning in till ett långpass. Avfärd Fogdegatan 30 kl 09.00 Kom och gör mig sällskap. Lägg gärna en kommentar att du gör det. Välkommen!

Av SimmaCyklaSpring - 6 november 2014 18:27

Idag tänkte jag köra ett riktigt "grispass" men men, vad hände. Jo jag hann inte mer än några minuter på uppvärmningen så blev det kålsvart. Nej, lampan slocknade. Tack o lov hade jag ett reservlyse som är hyfsat, men ändå inte tillräckligt för att köra fyraminutersintervaller efter havskanten. Risken hade varit alltför stor att jag hamnat i vattnet.

Jag letade istället upp en 250 m lång backe med rejäl lutning. Den körde jag fyra gånger med lite vila dessemellan. Det är inte roligt alltså, tacka vet jag ett rejält långpass i behagligt tempo i goda vänners lag. Men som Emil säger. Skall man bli bättre måste det göra lite ont ibland.

Stora Silvastrålkasaren som slocknade på grund av att jag inte laddat den efter de senaste passen. Men nu vet jag att det är nog bäst att ladda den efter två pass så jag inte råkar ut för detta igen.
Nu skall jag iväg och få lite mat och det är nu bara en dag kvar här i Stockholm för denna gång. Imorgon em hemfärd och på lördag långpassdags. Vi ses då hoppas jag!

Av SimmaCyklaSpring - 5 november 2014 07:00

Ja, nu är anmälan fixad och betald inför nästa års Vätternrunda vilken blir min tionde i ordningen. Starttiden är inget jag jublar åt precis men det går alltid att byta till sig en bättre när det är dags. Huvudsaken att man fick en startplats.

Nu kör vi. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 4 november 2014 19:30

Ja då var det dags för en tur igen och för en del räcker det att se denna skylt så väcks minnen av alla olika slag till liv. Den sitter i grova drag kring 25 km in i loppet och man brukar vara ganska mör när man kommer dit. Men idag kom jag på cykel utan jäkt och det gick faktiskt bättre än väntat att ta sig upp.

När jag var klar med min runda var det som synes en välbehövlig tvätt som behövde göras. Får lov att säga att det är riktigt häftigt att vara ute på stigkörning i mörkret. Gäller bara att vara försiktigt för det ligger mycket blöta löv på backen vilket gör att det är såphalt på vissa ställen. Jag klarade dock denna tur utan vurpa.

Då jag nu kört lite fem dagar i rad är det nog klokt att vila från cyklingen en dag. Men nu känns det att man är lite på gång iallafall. Det känns skönt. Nu vila, vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 3 november 2014 19:00

Lidingöloppet har jag sprungit några gånger och nu förstår jag varför det är så drygt. Är här genom jobbet nu och passade på att ta en liten runda med min MTB. Att springa uppför backar är drygt men det går väl an, men att cykla uppför branta backar är då ännu jobbigare. Eftersom jag inte har datorn med så blir det inga överföringar från min Garmin. Däremot hade jag tänkt lägga in bilder för dessa kan jag föra över från kameran till läsplattan, om det inte vore för att. Just det. När jag stannade på ett ställe där det var en skylt med markering för Lidingöloppet och så fint ställde upp cykeln, vad händer då, jo i displayen står det "inget minneskort" jäklar, det sitter kvar hemma i datorn efter gårdagens cykeltur. Så kan det gå när inte haspen är på. Så kan det gå ändå.
Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 2 november 2014 12:45

Vi som orkade upp i tid ses här från vänster jag själv, Kjell, Håkan, Steven och ända från Solvarbo har vi Mats. När fotograferingen var klar och kl var 09.01 drog vi. Då kom Peter farande och innan vi hann alltför långt kom även Johan så helt plötsligt var vi sju. Kanon kanon och iväg bar det med en hiskelig fart.

Nu har vi farit på mest stig och små grusvägar och tar en liten paus i Solvarbo efter drygt två avklarade mil. Nu tog vi sikte på Mårtensgård och Södersätra innan vi laddade för nästa stora backe. Det var att ta sig upp till Bispberg, jobbigt jobbigt. Efter en liten paus följde vi gamla järnvägen och Johan guidade oss förbi "Kasern" innan vi sedan tog vägen mot Lerviken, Dalkarsnäs och runt Ljustern. Efter 55 km var vi då hemma igen och det är som Kjell sa "varje runda den här årstiden ser jag som en ren bonus" och det är jag beredd att hålla med om.

Det var allt för denna vecka, hoppas vi ses till helgen igen!

Av SimmaCyklaSpring - 1 november 2014 11:19

Lite ruggigt väder hindrar inte att ha skoj på hoj. Här står jag o Emil beredda på en liten tur.

Här är vi vid Djupdalen och på bilden ser vi Johan, Emil, Anders och Steven.

Efter Djupdalen for vi en sväng i skogen över Åsen innan vi stannade till vid Emil då det konstaterades att min framgaffel behöver service. Emil pumpar här i lite luft i framgaffeln men för säkerhets skull skall jag lämna in cykeln på verkstad för en genomgång. Steven inspekterar så det blir riktigt gjort.

Nu laddar vi batterierna för morgondagen då det blir långkörning.