Alla inlägg den 14 december 2014

Av SimmaCyklaSpring - 14 december 2014 18:20

Igår gjorde jag en deg på stenmalet lantvetemjöl från Ovansjö i Gästrikland. Surdegen till höger har jag hållit vid liv i tre år. Skoj när man kan baka utan köpjäst. Bara mjöl, salt och vatten.


Efter några timmar har jag fyra degar nedbäddade i jäskorgar som jag snart skall natta.


Efter ett dygn i källaren och en riktigt jobbig cykeltur är det dags att väcka de små godingarna till liv.


Jäskraften är det inget fel på kan jag lova.


Fyra fina bröd blev det denna gång. Träningen idag gick inte så bra men jag får trösta mig med att brödbaket gick desto bättre. Det kan faktiskt bli lite hursomhelst det också.

Det får väl vara allt för idag. Förhoppningsvis skall det väl bli någon cykling i veckan men just nu avvaktar jag så jag får se om jag återhämtat mig till imorgon. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 14 december 2014 13:08

När det var dags för avfärd såg det ut som om det skulle bli jag och Tomas idag. Men innan vi hann dra kom även Steven. Men är man inte i tid får man inte vara med på bild. För nu skulle vi iväg.


Men det är klart att även Steven skall vara med på bild. Vi har nu kommit till Norn och det är dags för dagens första stopp. På vägen dit fråga Tomas hur kallt det var. 6,7 grader svara Steven. Nä, säger jag. Så kallt kan det väl inte vara. Men jag kollar på min mätare och även den visar 6,7 så då lär det väl stämma då. Ingen av oss frös dock så det var bara att köra på.


Det är fint i Norn och jag var trött redan där så jag var glad över en riktigt lång paus.


Här fyller jag på med lite raketbränsle. Men det var nog något fel på blandningen för någon större verkan verkade den inte ha.


Nu är vi på väg mot Vikmanshyttan och solen lyser upp så det är riktigt fint.


Steven och Tomas tar det lugnt så jag får ta en bild. De fick för övrigt ta det lugnt hela tiden för att jag skulle ha en chans att hänga med. Vad det berodde på vet jag ej, kan det vara så att Lisa körde slut på mig igår, eller att jag körde med dubbdäck vilket går lite tyngre, eller det kanske var så att Steven och Tomas körde lite hårdare idag än de brukar. Ja inte vet jag, det kanske var en kombination av alla tre sakerna, vad vet jag. Hoppas bara att jag inte har något skit på gång så att jag blir sjuk. Men det skall det väl inte vara. Kan bara konstatera att det här var nog en av årets absolut jobbigaste runda. Så nu blir det att ta det lugnt på eftermiddagen och bara "dega"

Vi hörs, ha det så bra. Det skall jag ha!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards