Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

På spåret.

Av SimmaCyklaSpring - 27 februari 2015 15:54

Som ni vet avstår jag KortVasan idag men jag är ändå där för att ha koll på Johan. Två till som har koll är Lisa och Lena som ser till att vallan blir rätt pålagd.


Även Johans pappa Göran är på plats och är här riktigt laddad inför dagens uppgift.


När Göran dragit står det inte på förrän Johan skall iväg. Han har här tagits plats i fållan.


Vädret var inte det bästa som synes. Riktigt blött i Oxberg.
Nu måste jag berätta en lustig detalj. När vi står vid bilen i Oxberg står det en kille med sin tolvårige dotter bredvid oss. De skall båda åka skidor ner till Mora och frågar om vi kan köra ner deras bil till Mora. Ok säger jag och jag får hans bilnycklar och hans namn och telefonnummer så jag kan ringa honom så han kan få tillbaka sin bil. Väl i Mora är det besvärligt med parkering men vi hittar ett par platser bredvid en mack när vi parkerar. Jag lämnar nycklarna i butiken bredvid och förklarar att jag bara kört ner en annans bil. Jag ringer sedan ägaren och förklarar var bilen står. Lite lustigt, skoj när folk man inte känner ger en ett sådant förtroende. Ja, hade han känt mig kanske han inte hade gjort det, vem vet.


Snön faller och Johan står startberedd. Frågan är om Johan skall komma ifatt Göran som startat 1.15 före, Johans målsättning är klar.


Av tidrapporterna att döma var det ovisst ända in i det sista. Först kommer dock Johan som lyckades komma ikapp endast 500 m före mål.


Strax efter att Johan passerat mål ser vi här efter en finfin prestation Göran elegant glida i mål, bra kämpat Göran, och alla andra som i detta väder kämpade sig ner till Mora.
Vi hörs, kanhända redan imorrn!

 
 
Ingen bild

Göran

27 februari 2015 16:57

Jag är väldigt nöjd fick slå Lången med 3 min, det var väl backarna i Hökberg som ställde till det annars hade inte Johan kommit om mig. Klasson var livrädd att Johan skulle komma ikap honom oxo.

 
Ingen bild

Kalle S.

27 februari 2015 17:46

Ja nog gick det där bra Göran. Nu har Lisa varit ute och testkört skidorna så både hon och Lena kommer att gå som raketer i morgon.

 
Ingen bild

Steven

28 februari 2015 08:21

Du verkar sköta servicen riktigt bra Kalle!
Göran, jag är imponerad av din körning. Själv är jag kass på skidor.

 
Ingen bild

Göran

28 februari 2015 10:13

Jag är imponerad själv Steven stel som ett spett i benen, skulle vart något mjukmedel innan start.

 
Ingen bild

Kalla S

28 februari 2015 12:22

Ja Steven. Nog är det bättre att vi håller oss till cykel. Nu äntligen får jag i mig en kopp kaffe, det är sjåigt att vara serviceman.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards