Direktlänk till inlägg 14 november 2015

Tre timmar

Av SimmaCyklaSpring - 14 november 2015 13:16

Ställde ut fyra lådor deg på trappen igårkväll och de stog då kvar i morse. Där får de stå ett tag till för jag var lite sugen på en cykelrunda.

Strax för nio är jag redo att ta en tur. Hade väl lite funderingar på åt vilket håll jag skulle.

Jag for via Djupdalen och Königshyttan förbi Bodarne och här tror jag att jag inte har så långt kvar till Koberga.

När jag kom till Husby höll jag vänster efter Dalälven och kom sedan fram i Fäggeby. Då ville jag inte köra asfalt till Bispbergshyttan så jag svängde av på en grusväg som bar uppåt. Sedan blev det smalare och det var väl lite bökigt men det gick ändå bra så här långt.

Efter lite utför bar det uppåt igen och jag hade ingen koll på var jag var.

Efter en hel del blöthål så var jag framme vid en sjö och trodde att jag var vid Dammsjön som Steven och jag var vid för ett tag sedan. Men när jag kom hem såg jag på kartan att det här var en annan, lite mindre sjö. En liten skylt upplyste om att det var "överfart på egen risk" Jag ville inte riskera något så jag följde en annan skoterled ett tag och kom så småningom fram nere vid dammen i Bispbergshyttan. Då drog jag mot Stora Skedvi och Mårtensgård och med det var jag riktigt nöjd med dagens tur.