Alla inlägg den 30 april 2016

Av SimmaCyklaSpring - 30 april 2016 17:28

Idag har jag hjälpt till med målgången när CK Natén ordnade stortävling på MTB i skogen alldeles ovanför där jag bor. Här ser vi en av Sveriges bästa MTB-cyklister, säterpojken Matthias Wengelin. Många vill tala med honom före start.


Om Matthias hör till de snabbaste så har vi här Ebbe Lindgen som definitivt hörde till de yngsta i startfältet. Ebbe tog sig runt på ett strålande fint sätt.


Här kommer Lindgren senior, i ledning efter första varvet, alltså Ebbes pappa Emil.


Flygande över bron kommer Matthias Wengelin.


Fortsatt full fart på Matthias.


Falutjejen Jenny Rissveds, Sveriges starkast lysande stjärna i full fart.


Ingen kunde idag hota Jenny som med god marginal vinner elitklassen för damer.


Segrare i eliklassen för herrar blev Martin Loo från Estland.


Emil körde in på en finfin andra plats och i den efterföljande intervjun gick det inte att ta miste på att Emil var riktigt nöjd med dagen. Tror jag det så bra som Emil körde.

Nu är det bara att hoppas att min förkylning skall ge med sig annars känns det som jag får skrinklägga planerna på Billingeracet som går om två veckor. Än hoppas jag dock på start. Vi hörs!


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards