Alla inlägg under juli 2016

Av SimmaCyklaSpring - 18 juli 2016 20:44

I dag hade jag tänkt vila men när det blev kväll och Lena och Erik skulle ta en runda kunde jag inte hålla mig.


Efter att vi passerat Torsång är vi nu vid SSAB i Borlänge och vi kör på ganska bra.


Nu har vi passerat Ornäs och även Torsång för andra gången. Nu far vi via Kårtylla och Gustafs hem. En riktigt fin tur blev det och Lena och Erik börjar orka hålla bra fart. Skoj skoj. Vi höres.

Av SimmaCyklaSpring - 16 juli 2016 14:31

När klockan slog nio var det jag, Mats och Maria som stod på startlinjen.


Trots att det går uppför går det undan så det står härliga till när vi närmar oss Königshyttan. Efter det tar vi sikte på på Hedemora och Ivarshyttan där vi får en riktigt motluta i Bergbacken.


Så småningom kommer vi till Torsång och då tar vi en liten fikapaus innan vi far till Domnarvet och Ornäs och sedan raka vägen hem. Det blev en jobbig runda och för egen del var det årets längsta racerrunda. Med sådant fint sällskap gick det dock bra. Nu blir det att ladda batterierna och kolla på touren. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 15 juli 2016 17:06

Här står jag och Erik, sedan ser vi Mats, Lena och Maria innan vi ger oss ut på en racerrunda. Mats och Maria bor i Uppsala och de har vi blivit bekanta med genom cykelresorna på mallis. Kanonskoj att ha dem här och att få ta en tur tillsammans igen.


Nu är vi i Milsbo efter att ha passerat både Stora Tuna och Torsång.


Efter att ha stannat till hos Lisa och Johan i Gustafs är vi nu på Solvarborakan och det är så vi börjar känna doften av kaffe. Det blev för övrigt nytt rekord för Lena på sträckan. Nu när Mats och Maria var med tog hon i lite extra, så skall det vara. Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2016 16:05

Ja då har jag anmält mig till Engelbrektsturen på MTB 70 km som går av stapeln den 24 juli i Norberg. Har aldrig kört detta lopp men det skall bli bra att få ett lopp i benen före Cykelvasan. 

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2016 11:59

Nu minsann skall jag ut på lite intervaller. Det var länge sedan jag plågade mig med sådana. men det är lite av den varan som behövs om man skall förbättra sig. Tränar man bara att åka långt och lugnt blir man ju bara bra på att åka långt och lungt.


Efter att ha kört runt Ljustern och kört uppför de fyra backarna som finns där passade jag på att köra över Åsen på min väg till Djupdalen. Körde ett varv hårt på  3,6 km-banan. Sedan blev det en körning uppför i Bispberg innan jag avslutade med att fara ner i dalen för att ta backen efter "Säterkönsta" där jag nu tog en paus för att orka upp.

Av SimmaCyklaSpring - 12 juli 2016 12:42

Här står jag igen strax innan jag skall ut på en riktig motvindsrunda. Men det vet jag ju inte än. Såg att Matthias Wengelin hade strax under 30 i snitt nu i helgen när han vann Mörksuggejakten. Ruskigt fort för att vara på MTB i skogen. Nu skulle jag försöka klara 30 i snitt på asfalt. Att det skulle bli svårt, det begrep jag.


I motvind drog jag iväg mot Smedjebacken. När jag svänger efter tre mil mot Romme tänkte jag att då får jag medvind. Tji fick jag, det var motvind även där. Oj vad tungt det gick. Passerar Romme Alpin, ja, idag åker jag inte upp i backarna, det går nog tungt ändå. Så åker jag förbi en gård med flaggstång och ser att flaggan blåser åt samma håll som jag åker. Det som går så tungt, måste vara fel på flaggan. Hm, bara att bita i. Åker i medvind men känns som motvind. Nu är jag allt bra svag. Svänger av i Romme och kör allt jag har. Klarar inte 30 i snitt. Nu gäller det att köra lite hårdare pass om jag skall klara Cykelvasan om fem veckor. Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 10 juli 2016 17:09

Pigga gänget som skall ge sig iväg på ett träningspass igen. Utan cyklar? nejdå,


Här står de och väntar på att bli hårt körda igen.


Jag, Johan och Lisa började med lite besvärlig stigkörning. Här kommer Johan i full fart.


Det går inte mycket saktare för Lisa heller.


När Johan hade kört slut på Lisa och mig begav vi oss hemåt. Nu har vi bara ett par hundra meter kvar. Då kosta vi på oss att stanna och ta en bild med Orsajön i bakgrunden.


Det stod inte på förrän Johan kom farande.


Tätt efter kom Erik och Lena. Ser ut som Erik lagt på en rökare på slutet så Lena blev avhängd.


Sådär, nu är alla hemma igen.


Erik och Lena är nöjda med dagens pass. Nu blir det som på "Touren" imorgon, det vill säga vilodag. Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 9 juli 2016 14:55

Nu är vi vid Fryksås fäbodar och skall ut på en cykeltur. Jag, Lena, Lisa, Erik och Johan.

Vi tar sällskap några km i början i lugnt tempo.

Johan och Lisa passerar Hällbergs fäbod.


Vilka härliga stigar, Johan i full fart.

Lisa gasar på.

Ojdå, där har vi backen i Grönklitt. Upp dit skall vi väl ändå inte?

Halvvägs upp i backen var det lika bra att ta en tupplur medan jag väntar på att Johan och Lisa också skall komma upp. Nähä, ingen som tror på det. Nej det var nog så att jag var kräkfärdig för ett tag.

Men upp kom vi till slut, nu är vi på över 500 m höjd.

Sen gäller det att komma ner också med livet i behåll.

Sådär, efter 2,5 timme är vi hemma igen. Viloläge gäller. Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards