Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av SimmaCyklaSpring - 13 augusti 2016 20:10

Vi kom upp till Sälen i torsdags och nu är det fredag och dags att testa så att allt fungerar. Jag, Lisa och Johan skall nu ta en liten tur. Som vanligt har jag krämpor inför lopp så jag vet inte om jag kan vara med. Nu har jag riktigt ont i höger knä. Men bara när jag går. Vi cyklade en lugn mil och det kändes faktiskt skapligt bra.


Sedan for vi ner till Lindvallen för att hämta våra nummerlappar. Där träffade vi Mattias som var tävlingsklädd för han skulle vara med på en tävling även idag. En sprint som han körde så bra så han och Emil fick delad förstaplats. Så jämnt kan det vara ibland så det inte går att skilja åkarna åt. Skoj att två Säterpojkar fick dela förstaplatsen.


En riktigt häftig Merida fanns det där men plånboken är för tunn för denna cykel.


Hela tolv kransar bak, så många har jag aldrig sett förut.


Vi for till stugan och gjorde ordning våra cyklar. Kolla däcktryck och satte på nummerlappar. Sen var det bara att göra tidig kväll för att orka cykla. ett par värktabletter för knät slank också ner.


Lördagmorgon, cyklarna på taket, nu bär det iväg ner till startplatsen.


När jag gjorde mig klar för start hann jag även med att låta en macka slinka ner. Nu kan jag inte göra mer. Nu är det bara att gasa och hoppas att det håller ända till Mora. 94 km , det är ju en bit att åka.


Johan har också gjort sig klar, han startar bara 20 minuter efter mig så nu blir det åka av. Lisa startar ytterligare ca 1,5 timme efter Johan så hon har lite mer tid på sig att göra sig klar.


Vy över startplatsen.


Lena och Lisa i väntan på Lisas start.


Sådär, äntligen dags för Lisa att kliva in i startfållan.


Det gick ju bra det där. Nu är jag välbehållen i Mora. Riktigt härligt väder blev det också under hela resan.


Det stod inte på förrän även Johan var i Mora.


Lisa startade ju sent så jag och Johan hann duscha innan vi tog emot Lisa i målet. En nöjd Lisa som kört Cykelvasan för första gången. Men redan i bilen på vägen hem lät det som vi alla vill åka fler gånger. Så blir det nog. Hej för idag!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards