Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av SimmaCyklaSpring - 2 oktober 2016 13:01

Idag när jag tänkte ta min helgdagstur fick jag sällskap av både Steven och Tomas. Det hade nyss passerat nollgradigt när vi gav oss iväg så det var för ovanlighetens skull lite kyligt. Vi tre har föresten inte åkt ilag sedan den 2 januari, så nu var det verkligen på tiden.


Nu är vi på väg över åkrarna mot Västerby. Innan vi var där hade vi bland annat kört upp till Lodstöparbo och sedan stigen ner mot Dalkarlsnäs. Sträckan är 1,8 km och stenig och besvärlig bitvis, har lagt ett segment där och min bästa tid var förut 7,22 men nu när jag var jagad av två körde jag på 6,41. Det kan jag inte vara annat än nöjd med.


Nu står det inte på förrän vi är vid Königshyttan. Sedan körde vi via Hällbo, Bispberg och Dalsbyn innan vi rundade viadukten i Uggelbo och for närmaste vägen hem. En fin vända blev det och frysa behövde vi inte göra. Soligt och fint och tio grader på slutet. Bättre kan det inte bli. Nu är det bara att hoppas att det inte skall dröja lika länge igen innan jag får sällskap av Steven och Tomas. De kan behöva ta det lite lugnt ibland de också.


Nu är cykel rentvättad och färdig för nästa tur. Men det är inte jag, jo rentvättad är jag men än är jag inte redo för nästa tur. Imorgon får det allt bli vilodag. Halloj så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards