Alla inlägg under november 2016

Av SimmaCyklaSpring - 8 november 2016 21:34

Idag var det annonserat för en föreläsning på Corriandergården som handlade om "matglädje för äldre" men jag och Lena vi gick dit i alla fall. Här ser vi Sune Hemmingsson och Per-Inge Nyberg som hälsar föreläsaren, MTB-cyklisten och kocken Karin Hedlund välkommen.


"De som tror att de inte har tid med fysisk aktivitet nu, måste förr eller senare avsätta tid för sjukdom" ja så kan det nog vara men det är också viktigt med hälsosam mat. Hälsosam mat enligt Karin är inget märkvärdigt. Lagad mat två gånger per dag och en frukost på det är en bra grund. Ett drygt förtiotal åhörare hade samlats för att lyssna till en intressant föreläsning.


Karin hade sin bok med till försäljning och givetvis köpte jag en sådan. Nu blir det att studera lite intressanta maträtter som förhoppningsvis gör mig piggare och snabbare på cykeln, eller snarare cyklarna. Vi hörs!


Av SimmaCyklaSpring - 7 november 2016 21:09

Snabba ryck i anmälningsproceduren. Två timmar efter att anmälan var gjord fick jag en bekräftelse på att jag var anmäld. Nu är den betald och klar. Starttid kl 05.08 Kan knappast bli bättre. Nu blir det skoj att träna framöver med både Vätternrundan och Cykelvasan som mål. Skoj på hoj. Halloj!

Av SimmaCyklaSpring - 7 november 2016 19:25

Nu är det bara att hoppas på en plats till sommarens Vätternrunda. Vore skoj att få ytterligare ett mål att träna för!

Av SimmaCyklaSpring - 5 november 2016 13:21

Kort och lugnt var min tanke att det skulle bli. Men så hörde Steven av sig om en långrunda. Alltid trevligt med sällskap så här står jag med Tomas och Steven.


Min plan var att få sällskap en stund. Hade några reservutgångar, den första var att ta till höger vid Marka mot Dammsjön. Den andra var att ta höger vid Magnilbo. Den tredje var att ta höger mot Grängshammar. Tror ni det blev så. Nej, här står vi vid Harhyttan och läskar oss efter 15 km och jag kom mig alltså inte för att ta någon av mina reservplaner.


Motlut och drygt redan efter 20 km.


Jäklar vad snö, bitvis helt oplogat, bara ett par hjulspår att hålla sig i på vissa ställen.


Efter att ha passerat Jutbo och Kybacken tog vi sikte på Nisshyttan.


Dags för ett stopp och lite näring i kroppen igen.


Jag och Steven kör med dubbdäck men Tomas kör odubbat. Lika bra verka det gå för honom. När vi sedan kom till Nisshyttan tog vi omvägen via Norn och Vikmanshyttan innan vi var nöjda för dagen. Ja det blev allt annat än kort och lugnt. Det blev riktigt långt, och för mig riktigt drygt också. Steven och Tomas däremot de fick nog mest åka och frysa i väntan på mig. Tack o hej!  

Av SimmaCyklaSpring - 3 november 2016 19:20

När det ser ut på detta vis är det väl inget annat att göra.


Just det, ta sig an cykeln och skifta till vinterdäck.


Japp då var det klart, nu är det bara att vänta på att lusten att testa infinner sig. Det skall nog inte stå på. Hej å hå!

Av SimmaCyklaSpring - 2 november 2016 19:29

Då var det dags igen för lite styrketräning för mina klena ben. En av alla övningar vi kör. Ja, så många övningar kör vi inte men det går åt rätt håll känns det som.


Så där, ut ben benen och repetera, tre gånger tio med fem kilos belastning. Inte mycket kan tyckas men det var faktiskt första gången med fem kilo. De andra gångerna har jag haft fullt sjå med bara maskinens vikt. Det skall bli intressant att se hur mycket jag kan belasta framåt våren.


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards