Direktlänk till inlägg 13 juni 2017

Snart dags

Av SimmaCyklaSpring - 13 juni 2017 20:04

Tre år sedan sist, men nu är det snart dags. Förberedelserna inför årets Vätternrunda går nu in i slutskedet. Det blir inga fler mil på cykeln, nu är det annat som gäller. Nya slangar och däck är påsatta. Cykeln är tvättad och kedjan smord, extra flaskställ påsatt bakom sadeln och ramväskan för lite extra energi sitter där den ska. Trots att förberedelserna inte varit vad jag önskat känns det ändå bra att det snart är dags. Känns faktiskt riktigt skoj till och med trots att jag efter nio rundor vet hur jäkligt det kommer att kännas innan jag är i mål. Törs inte ens gissa på någon sluttid, det får ta den tid det tar. Men fisåka, det kommer jag inte att göra. Har ju tidigare åkt på tider mellan 9:41 till 12.10 och lär väl hamna någonstans i det spannet även denna gång om allt går vägen.

 
 
Ingen bild

Steven

13 juni 2017 20:25

Allt kommer att gå vägen skall du se. Lycka till Kalle.

 
Ingen bild

Kalle S.

13 juni 2017 20:29

Tack Steven. Det vore väl tusan om jag inte skulle bli så tränad igen så jag skulle kunna börja åka med dig igen. Jag hoppas på det.

 
Ingen bild

Peter.E

13 juni 2017 20:50

Det fixar du galant Kalle.
Hoppas du dyker upp någon helg sen.
Jag lovar att jag ska se till att du får en bra resa med oss.

 
Ingen bild

Kalle S.

13 juni 2017 21:08

Tack för det Peter. Ja det vore skoj, men då lär jag kolla så du är med också. Här om helgen fick jag, eller snarare, skulle jag få sällskap med ett gäng från fiket i Gustafs hem till Säter. Men det fanns ju inte en chans för mig att hänga med.

 
Ingen bild

Bengt-erik Borlänge

17 juni 2017 17:53

9:45! Bra trampat!

 
Ingen bild

Kalle S

18 juni 2017 05:28

Tack för det Bengt-Erik. Nu är jag mör i hela kroppen också. Som det skall vara efter 30 mil på cykel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards