Alla inlägg under juni 2017

Av SimmaCyklaSpring - 13 juni 2017 20:04

Tre år sedan sist, men nu är det snart dags. Förberedelserna inför årets Vätternrunda går nu in i slutskedet. Det blir inga fler mil på cykeln, nu är det annat som gäller. Nya slangar och däck är påsatta. Cykeln är tvättad och kedjan smord, extra flaskställ påsatt bakom sadeln och ramväskan för lite extra energi sitter där den ska. Trots att förberedelserna inte varit vad jag önskat känns det ändå bra att det snart är dags. Känns faktiskt riktigt skoj till och med trots att jag efter nio rundor vet hur jäkligt det kommer att kännas innan jag är i mål. Törs inte ens gissa på någon sluttid, det får ta den tid det tar. Men fisåka, det kommer jag inte att göra. Har ju tidigare åkt på tider mellan 9:41 till 12.10 och lär väl hamna någonstans i det spannet även denna gång om allt går vägen.

Av SimmaCyklaSpring - 11 juni 2017 13:33

Erik och jag inför dagens pass som skulle bli riktigt långt.


Erik drar på väg mot Smedjebacken.


Vid Getbo efter tre mil tog vi höger mor Romme. Sen fick det blir Torsång och Milsbo vilket gjorde att rundan blev på pricken 100 km. Min längsta runda på racern i år och trots den så är jag inte ens uppe i hundra mil inför Vätternrundan nästa helg. Så lite mil har jag nog aldrig haft på racern inför någon Vätternrunda. Jag gör väl trots det ett försök att ta mig runt. På något vis skall det väl gå. Vi får se.

Av SimmaCyklaSpring - 10 juni 2017 19:31

Då har vi varit till Motala och fått en försmak på Vätternrundan. Lena skulle köra Tjejvättern och nu skall vi ner till målområdet och hämta ut hennes nummerlapp. Här står hon med startbeviset. Vad ingen av oss noterade var att det var mitt startbevis. Det fick till följd att när hon lämnade fram det så kom min nummerlapp till Vätternrundan nästa helg ut ut skrivaren. Gissa om vi blev snopna. Det var bara att hämta rätt startbevis så ordnade det sig för henne också. 


Nu är det bara en kvart till Start och Lena är sådär lagom nervös. Erik är med och suportar.


Klockan är 08.02 och nu bär det iväg.


Tio mil och 3 timmar 49 minuter senare är Lena i mål.


Lena blir även i år haffad av speakern för en målintervju.


Lite mat sitter fint i sällskap med Linn, Olle och Erik. Det var Lenas åttonde runda och känner jag henne rätt så blir det nog några fler.



Av SimmaCyklaSpring - 6 juni 2017 15:22

Här står vi Erik och jag fast beslutna att vi skulle ta en lugn tur runt Gustafs och Stora Skedvi.


Det gick väl skapligt lugnt första kilometrarna. Jag låg på rulle och myste.


Allteftersom skruvades farten upp och det blev riktigt jobbigt till slut. Väl hemma hade vi kört fyra mil på under 1.20 Vi klarade alltså 30 i snitt. Inte illa.

Av SimmaCyklaSpring - 6 juni 2017 08:21

Nya däck till våra racercyklar, skall det inte gå i turbofart nu så vet inte jag.


Lenas cykel är redo med nya däck inför Tjejvättern som går på lördag. 

Av SimmaCyklaSpring - 5 juni 2017 16:08

Efter en dryg vecka gör jag ett försök igen. I dag tillsammans med Erik och Lena.


Vi hann bara till Borlänge så kom det en riktig regnskur. Tur som vi hade kunde vi stanna till under ett litet tak.

Nu passerar vi Dalälven i Borlänge och det går riktigt bra.


I Milsbo finns det gott om hästkrafter och solen skiner igen, då är det fint. Lena drar så vi hinner knappt med.


Erik gör ett försök att hänga på.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards