Direktlänk till inlägg 2 november 2017

Från fest till pest

Av SimmaCyklaSpring - 2 november 2017 13:37

Ja vad skall man säga. Förra veckan var en riktig kalasvecka med cykling på Mallorca i fint väder och med trevliga människor. Nu är man tillbaka i vardagen igen med läkarbesök, sjukgymnastbesök och tandläkarbesök. Besök hos sjukgymnast var jag på i dag med anledning av ont i nacken. Blev påkörd av en bil bakifrån i en rondell utan att jag tyckte det var alltför märkvärdigt. Men när jag sedan fått mer o mer ont i nacken var det väl bäst att bli undersökt. Lite krämpor kunde konstateras. Om det sedan berodde på påkörningen är väl svårt att veta. Fick i alla fall lite övningar jag skall göra. Så det blir nog bra vad det lider. Men läkarbesöket då, vad berodde det på. Jo nu skall ni få se en ful en. Jag är väl inte så vacker annars heller men här om kvällen förändrades jag på en timme och såg ut så här.


Morgonen efter ringde jag läkarstation och fick komma dit samma dag. Bihåleinflammation löd diagnosen, nu har jag aldig haft det vad jag vet. Men inte trodde jag att man ser ut på detta vis när man har bihåleinflammation. Läkaren funderade på om det kunde vara något med tänderna och tyckte att jag borde gå till tandläkaren. Då jag hade tid hos tandläkaren till i dag, och efter lite provtagning på läkarstation tyckte läkaren att det var OK. I dag var jag alltså till tandläkaren, de röntgade några extra plåtar för att se om det kunde vara något. De kunde efter det konstatera att det inte hade med tänderna att göra. När jag då talade om att jag är superkänslig för getingstick och hade fått ett sådant när jag var på Mallorca och visade var jag fått det. Strax ovanför örat. Då sa tandläkaren att det är precis där nerven/muskeln börjar som jag nu är svullen i. Det lät väl troligt i mina, på läkarvetenskapens okunniga öron, att det kan vara så. Läkaren ville att jag skulle återkomma före helgen om det inte blivit bra så i morgon kl 07.00 ringer jag till läkarstation, jag har ju blivit bättre. Men jag behöver nog medicin med mig för framtida getingstick. Att jag är överkänslig vet jag sedan tidigare. Har fått två getingstick tidigare och båda gångerna har slutat med läkarbesök. Första gången fick jag ett stick i armen vilken blev svullen som en limpa, och blå. Andra gången ett stick under foten vilket på natten slutade med ett besök på akuten i Gävle lasarett eftersom jag var i Gävle genom jobbet just då. Jag har många gånger tänkt ta upp med läkaren att jag borde ha något med mig, men det har bara inte blivit av. Men nu skall det bli det. Hej så länge.

 
 
Ingen bild

Maria G

5 november 2017 18:17

Ja jädrar. Men du bihåleinflammation låter lite konstigt, med den bilden... Hoppas det senare hjälpte i alla fall!
Kram /

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards