Direktlänk till inlägg 20 mars 2018

Morgonpass

Av SimmaCyklaSpring - 20 mars 2018 08:35

Morgonpigg som jag är passade det bra att gå ner ikällaren för att i Londons soluppgång ta och bränna av ett intervallpass.


3 st set om 12x30 sekunder rev jag av. Allt som allt tog drygt en timme. Här är resultatet på det. Går inte att fuska när allt man gör registreras på detta vis. Tappade räkningen på mittenpasset så det råkade bli hela 14 rökare. Passerade ett segment på sluttampen och kunde inte hålla mig så där klämde jag i med hela 441 watt.


Gjorde en rejäl deg i söndags som stått i kylen i två dygn så nu blir jag sysselsatt med att grädda bröd resten av dagen. I alla fall i några timmar. Kommer nog en bild på några fina matbröd så småningom får jag hoppas. Vi hörs.


Då var två gräddade. Nu blir det lite "brödporr" för den som tål. Beroende hur man lägger snitten formar man bröden under gräddningen. Men man kan aldrig vara riktigt säker hur de kommer att se ut när de är färdiggräddade.


Men kolla här då. Har jag inte fått finbesök av Ally när det var dags för fikapaus i bageriet.


Nu har jag ett bröd modell större i ugnen vilket passar bra för då hinner vi ta en promenad. Gott om snö är det inte ont om som synes.


Fyra bröd i varierande modell färdiga. Två kvar innnan jag kan stänga för i dag.


I väntan på brödgräddningen skall bli klar spelar jag och Ally lite gitarr.


Så där, nu klappar jag igen bagarboa för i dag.


En nygräddad macka och ett glas mjölk sitter fint efter dagens slit.


Parkerad i finfåtöljen skall jag nu följa andra etappen på Katalonien runt.

 
 
Ingen bild

Johan

20 mars 2018 19:33

Tänk vad du hinner med på en dag 👍😊 tack för brödet! Jag har precis ätit en skiva och det smakade supergott.

 
Ingen bild

Kalle S

20 mars 2018 20:23

Tror jag det. Ally var ju här och hjälpte mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards