Direktlänk till inlägg 1 juli 2018

Premiärrunda som pensionär

Av SimmaCyklaSpring - 1 juli 2018 19:38

Jajamen, i morse när jag vaknade började en ny epok i mitt liv. Jag har nämligen gått sta och blivit pensionär. Vad kan man då göra som är bättre än att ta en cykeltur. Här står jag med Erik och vi är redo att ge oss av.


Erik drog hårt i går när vi var till Norberg vilket gjorde att han i dag ville ta en lugn runda. Jag hade ju lite att bjuda igen sen han drog runt mig på Vätternrundans 30 mil, och nio mil i går till Norberg. Nu lät jag honom ligga på min rulle. Jag var dock tvungen att ropa upp honom en gång så vi fick en bild. Sen fick han lägga sig bakom och vila igen.


Nu är vi i alla fall på Siljans konditori i Leksand och får en fika.


Nog syns det vem som har gjort hästjobbet. Bara att äta så vi orkar hem igen.


När vi hade åkt tolv mil var jag riktigt sliten och Erik tyckte att det gick lite väl sakta. Jag trodde att han skulle gå upp och dra men istället erbjöd han mig en gel. Han tyckte väl att jag hade några mil till att dra innan jag kan anse att vi är kvitt. Nu är vi i alla fall hemma vilket känns bra. Ja det var ingen dålig start på min nya tillvaro som pensionär.

 
 
Ingen bild

Peter.E

2 juli 2018 12:53

Inte kan väl du vara så gammal att du ska ha pension redan.😂
Nu hoppas jag att du har tid att åka med någon lördag.
I och för sig år du välkommen vilken dag som helst när det vankas cykel.

 
Ingen bild

Kalle S

2 juli 2018 14:15

Jodå Peter. Jag började praktisera som röris på Mattssons Rör i Säter i augusti -69. Sen dess har jag varit byggbranschen trogen. Nu 49 år senare tycker jag att jag utan att skämmas kan lägga av.
Men att cykla med er vet jag inte om jag klarar av. Ni kör för hårt för mig.

 
Ingen bild

Peter.E

2 juli 2018 19:25

Jag lovar att du hänger med utan problem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra...

Av SimmaCyklaSpring - Fredag 1 mars 09:39

Ja det var länge sedan jag skrev på bloggen. Senaste inlägget var den 16 septemer ifjol. Då hade vi precis kommit hem från en vända i norr med husvagnen. Jag var rejält förkyld då och det blev lite stiltje på det mesta. Orken tröt helt enkelt. Har ...

Av SimmaCyklaSpring - 16 september 2023 10:36

Ja nu har vi varit ute på en riktig långrunda. Vi for i lördagsmorse och efter 53 mil var vi vid Nordmalings Camping. Där övernattade vi innan vi for vidare.   Vi stannade till i Umeå och besökte platsen där K4 låg när jag var i det militär...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards