Alla inlägg under juli 2018

Av SimmaCyklaSpring - 8 juli 2018 12:38

Lisa tog sig in till Säter för att ta en tur med mig i dag, redan halv nio bär det av.


Nu har vi kört en timme och är vid Silvbergs gruvhål. En välbehövlig paus behövde vi för vi har kört riktigt hårt bitvis.


Bättre än så här blir det knappast. Fin miljö, fint väder och framförallt fint sällskap. Bara att gasa.


När vi kom till Björnbo var det dags för dagens andra stopp. Upp dit är det kämpigt.


Nu har vi passerat de centrala delarna av Gessån och vi hinner runda både Sävstjärn och nosa på Djupdalen innan vi är hemma igen. Den här turen sitter fint inför loppet i Norberg om två veckor, samt Cykelvasan om fem veckor.

Av SimmaCyklaSpring - 7 juli 2018 19:37

I dag skulle det bli en lugn runda på racer. Erik och jag står här beredda att ge oss av mot Gustafs där Johan skall haka på.


Jag ligger bakom dragloket Erik på väg genom Solvarbo.


Vid kyrkan i Gustafs står Johan och väntar när vi kommer.


Det blir bra. Nu har jag två dragare att ligga bakom.


Nu hjälpte inte det. De fick hålla igen hela tiden för att jag skulle hänga med så det blev en hård runda för mig. Nu är det bara att ladda om för att orka ta en MTB-tur i morgon.


Av SimmaCyklaSpring - 6 juli 2018 07:10

Förbereder mig inför Touren som startar i morgon genom att kolla in lagpresentationen.

Av SimmaCyklaSpring - 5 juli 2018 20:30

I dag kom Johan och jag överens om att köra et MTB-pass framåt kvällen. Vi skulle ses i Solvarbo kvart i sju så det är väl bäst jag ger mig av.


Här kommer Johan farande till Solvarbo där jag hade stått och väntat ett tag. Det var för övrigt enda gången jag fick vänta på honom.


Innan vi drog iväg tillsammans tog vi en bild. Det var tur det för sen kom jag mig inte för att fota något mer. Vi körde några hårda intervaller och efter en och en halv timme var vi nöjda med vad vi presterat.


Oj då. Johan är så snabb så han stog och väntade med kameran när jag kom farande.

Av SimmaCyklaSpring - 3 juli 2018 14:17

Nu är det hög tid att köra lite intervaller. Det är ju inget som händer alltför ofta precis, för jobbigt. Men det behövs väl om det skall hända något positivt. Får bli ett försök.


For ut till Uggelbo och körde fem stycken tvåminutare i hiskelig fart. Efter det tog jag ett varv runt Ljustern. Nu orkar jag inget mer i dag så nu får det bli vila. Vilan består i att jag sätter igång en deg samt kollar på Sveriges match i fotboll. Så får det bli.

Av SimmaCyklaSpring - 1 juli 2018 19:38

Jajamen, i morse när jag vaknade började en ny epok i mitt liv. Jag har nämligen gått sta och blivit pensionär. Vad kan man då göra som är bättre än att ta en cykeltur. Här står jag med Erik och vi är redo att ge oss av.


Erik drog hårt i går när vi var till Norberg vilket gjorde att han i dag ville ta en lugn runda. Jag hade ju lite att bjuda igen sen han drog runt mig på Vätternrundans 30 mil, och nio mil i går till Norberg. Nu lät jag honom ligga på min rulle. Jag var dock tvungen att ropa upp honom en gång så vi fick en bild. Sen fick han lägga sig bakom och vila igen.


Nu är vi i alla fall på Siljans konditori i Leksand och får en fika.


Nog syns det vem som har gjort hästjobbet. Bara att äta så vi orkar hem igen.


När vi hade åkt tolv mil var jag riktigt sliten och Erik tyckte att det gick lite väl sakta. Jag trodde att han skulle gå upp och dra men istället erbjöd han mig en gel. Han tyckte väl att jag hade några mil till att dra innan jag kan anse att vi är kvitt. Nu är vi i alla fall hemma vilket känns bra. Ja det var ingen dålig start på min nya tillvaro som pensionär.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards