Alla inlägg under september 2018

Av SimmaCyklaSpring - 8 september 2018 08:04

Ja i morgon stänger vallokalerna och någon ångervecka finns det inte. Har man förtidsröstat och nu insett att man röstat fel (alltså röstat på något av partierna i (femklövern) finns det fortfarande möjlighet att rätta till det misstaget. Hur man kan rösta på något av de ”fyra vanliga” borgerliga partierna är för mig en gåta. Fyra borgerliga, mer eller mindre högerpartier som kan tänka sig bilda regering med stöd av ett så tydligt rasistiskt parti som SD. Jag mår uppriktigt illa när jag tänker på ett Sverige som i fyra år skall styras av en sådan samling. Hemska tanke. Var och en med rösträtt i detta land måste väl ändå någonstans i maggropen känna att det vore förödande.
Vi bor ju i ett Sverige som i grova drag styrts av Socialdemokratiska regeringar i 80 av de senaste 100 åren. Tänker man då efter hur det var i Sverige för 100 år sedan. Jo, det var så fattigt att vi hade inte råd att försörja vår egen befolkning vilket fick till följd att i grova drag en miljon människor tog sitt pick och pack, vilket ofta inte var mer än som rymdes under armen, och emigrerade till Amerika. Nu däremot bor vi i ett av världens, enligt alla undersökningar, absolut rikaste och mest jämlika samhällen även om det finns mer att göra. Sverige är inte färdigbyggt, inte alls. Men låt oss nu inte rasera det vi har skapat genom att rösta fram en högerregering ivrigt påhejad av stöveltrampande nazister och rasister. Därför mina vänner hoppas jag att ni lägger era röster på Socialdemokraterna, det har jag gjort och för mig var det ett enkelt val. Det var inte bara för min egen skull utan framförallt för mina barn och barnbarns skull. Samt för hela Sveriges framtids skull.

Kalle S. 

Av SimmaCyklaSpring - 5 september 2018 09:34

Vaknade tidigt, låg och väntade att klockan skulle ringa. Lenas klocka alltså, hon skulle till jobbet. Själv behöver jag ingen väckarklocka som de flesta säkert vet. Brukar för det mesta vakna tidigt. Som sagt, jag gick upp när Lena gick upp och här står jag nu och klockan är inte mer än sju.


Aj aj, var kanske inte riktigt vaken ändå. Jag har min nya Garmin på service varför jag i dag lånade Lenas. Men men, satte på mig fel pulsbälte vilket jag märkte när jag kom ner på stan. Visst kan man cykla utan pulsmätare men jag är så fjollig så jag vände hem igen och bytte.


Så där, nu har jag puls igen och nu skall det bli åka av.


Jag körde fyra intervaller om vardera tio minuter där jag tog i lite extra på minuterna fem och tio. Mellan intervallerna körde jag fem minuter i lite behagligare tempo. Det jag kallar för rullvila. Nu har jag passerat Nisshyttan och Gruvsjön och har siktet inställt på Täktlandet och min andra intervall är precis avklarad. När jag passerat Aspnäs och var ute på Smedjebacksvägen var jag inne på den fjärde, kunde inte hålla mig så jag svängde in runt Ljustern vilket blev en fin avslutning på passet. Härlig att ha ett fint intervallpass avklarat före nio på morgonen.

Av SimmaCyklaSpring - 4 september 2018 10:31

Nu är det dags att ta sig an veckans träningspass. Efter söndagens pärs i Skedvirännet och gårdagens vilodag får det bli ett lugnt pass i dag för att sedan orka med övriga pass i veckan.


Drog raka vägen upp i skogen och det pågår skogsarbete både här och var.


Solen är på väg upp och det är en riktigt härlig morgon.


Nu är jag på åsen vid Mossbysjön, härligt härligt.


Gjorde ett kort stopp i Gustafs vid Johan och Ally. De höll på och gjorde sig klara för en löprunda.


For sedan över åkrarna mot Solvarbo.


En fin runda blev det så här på morgonen, nu ladda inför morgondagens lite hårdare pass. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 2 september 2018 15:11

I dag anordnar Stora Skedvi IK för första gången ett MTB-lopp och då är det klart att Johan och jag ställer upp. Snart dags för start.


Nu har det fyllts på bra med åkare och vi har en bra position vid starten.


Nu bär det iväg. Det flesta åker långa banan som skulle vara 42 km och en del nöjer sig med varianten som är 25 km.


Efter ca två mil passeras startpunkten för andra gången och Lena är beredd med en ny flaska när jag kommer farande. Men att ta bild samtidigt var inte så lätt. Men jag är där bakom flaskan, jag lovar.


Nu är det bara metrar kvar till mål. Min tid blev ca 1.55 på ett ungefär. Resultat skulle komma så småningom. Men bra gick det så jag är nöjd oavsett placering.


Två punkor senare kom även Johan i mål så för honom var det väl inte så där riktigt lyckat. Men en fin bana var det och vi hoppas detta lopp återkommer. 

Av SimmaCyklaSpring - 1 september 2018 11:11

Emil Lindgren brukar ju köra ett testlopp på 5,2 km i Djupdalarna före tävling ibland. Jag tänkte att då gör jag det också, visserligen inte på 5,2 utan jag kör 3,6 km vilket passar mig bättre.


Nu är jag hemma igen efter att ha kört ett varv på 10,27 vilket inte är alltför långt ifrån mitt personbästa som är 10,11. Det tycker jag känns bra så här dagen före morgondagen lopp på 42 km som Stora Skedvi anordnar. Cykeln är tvättad och kedjan är smord, i morgon race och full gas.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards