Alla inlägg den 12 december 2018

Av SimmaCyklaSpring - 12 december 2018 12:05

I går morse gjorde jag något jag inte gjort på många år. En deg för sirapslimpor gjord på surdeg. Redan klockan sex satte jag igång. Det är lite omständigt och inte förrän klockan sex på kvällen började jag grädda. Klpckan nio var tredje brödet gräddat. Femton timmar för tre bröd. Mycket skrik för lite ull sa bonden när han klippte grisen.


Gjorde tre varianter för att testa lite. Den till vänster jäste på plåt. Den i mitten jäste i jäskorg och gräddades så klart utan den. Den längst till höger jäste i aluminiumform och gräddades även i den. Resultatet blev bra på alla tre så nu vet jag det. 


Jag satte ju på dubbdäcken i går så då är det väl bara att ut och testa dem nu då.


Efter att ha farit via Gustafs och Stora Skedvi är jag nu på väg mot Dalkarlsnäs. Här är det hårdpackad snö vilket är toppen för vinterdäck.


Man blir onekligen lite bekväm när man börjar cykla på trainern i källaren. Ute nu är det en massa kläder och varma skor och handskar. På den tid det tar att klä sig hinner man nästan köra ett pass i källaren. Men det är skönt att vara ute i friska luften.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards