Direktlänk till inlägg 13 januari 2019

Två träningspass

Av SimmaCyklaSpring - 13 januari 2019 12:44

I fredags blev det ett rejält pass på trainern. Här kämpar jag på en bana som heter Alpe du Zwift. Tolv km uppför med ca 10% motlut. En timme och sjutton minuter tog det.

Riktigt trött blev jag. Slut hela eftermiddagen. Men Erik jobbade så jag kunde ligga hemma och vila.

I går var vi till Cykloteket vid Norrtull som skall slå igen. Utförsäljning med 40% på det mesta men det blev inga större affärer för det. På vägen hem tänkte vi fika på Mr Cake men det var knökfullt så vi köpte med oss lite godis och fikade när vi kom hem.

På kvällen anmälde jag mig till detta pass som börjar redan 07.15 Upp tidigt och på cykeln.

Allt försvann efter en mil. Erik lyckades dock fixa så kadens och watt kom tillbaks. Pulsmätaren strejkade men jag kan lova att jag hade puls hela tiden. Jag orkade dock inte hela passet som avslutades med 20x30 sek. Jag gav upp efter sex trettiosekundare. Före det hade det varit tre set med längre intervaller.


Det var ju bra att jag gav upp vilket gjorde att vi kunde flytta över cykeln till rollern så körde Erik ett långpass som började fem i halv tio. Det var ett tvåtimmars pass där Erik avverkade hela 77 km. Nu är vi spaka båda två så vi får se vad vi hittar på i eftermiddag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards