Alla inlägg den 28 januari 2019

Av SimmaCyklaSpring - 28 januari 2019 16:57

Måndag morgon och det är dags för veckans första pass.

Skall om några sekunder starta ett intervallpass tillsammans med 30 andra cyklister.

Så här ser resultatet ut.

Garanterat drygt. Intervallpass är baserade på den enskildes förmåga vilket gör att alla kan träna tillsammans. Fantastiskt bra. Slipper dessutom vara ute i kylan och halkan och behöver alltså inte vara rädd för olyckor. Såvida jag inte blir så trött så jag ramlar av cykeln då.


För att orka ett pass till gäller det att få i sig lite käk. Ugnstekt potatis, lök, rödbetor och morötter är inte fel.


Några rejäla torskbitar blir bra till .


Sen var det dags för dagens pass nummer två.


Ett lugnt distanspass tillsammans med ett jäkla gäng. Då fick alla åka i lika kläder. Snyggt skall det vara.


25 km på 45 min i behagligt tempo. Här ligger Erik strax bakom mig när passet är slut. 


Ny dag nya prövningar. Nu är det tisdag och det fanns en del snö att ta reda på. Bra träning det också. Avdelning styrketräning.


Vore ju synd om det inte skulle bli ett pass i dag också. Är inne i en bra träningsperiod så då är det väl bara att trampa på.


Skall alldeles strax starta ett pass tillsammans med 800 cyklister på en bana i Central Park. Ja nog är det skillnad mot hur jag haft det tidigare. Har väl aldrig kunnat träna mer än två tre veckor i taget innan jag blivit förkyld igen. Precis nu för ett år sedan låg jag i lunginflammation. Inte blev det mycket till träning den vintern. Men nu ser det ut att gå desto bättre. Nu vila inför ett långpass på 75 km i morgon. Start kl 11.50 Då kommer det att gå undan, få se hur länge jag hänger med. Tjo så länge.



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards