Inlägg publicerade under kategorin Träning

Av SimmaCyklaSpring - 24 maj 2020 19:29

Började veckan med en cykeltur runt Husby med Erik. Vid Koberga behövde vi göra ett kort stopp. Varför passar sig inte att visa på bild. Blev en bild på min cykel istället.

Hade ju i helgen satt igång lite deg som det var dags att ta hand om. Det blev 45 småbröd.

Det blev även fyra storbröd.

Ner till Hedemora bar det av en dag. På hemvägen ville banarne ha ett stopp, så fick det bli. Jag är bara glad över att få vila lite.

Förmiddagarna har jag mest ägnat åt målning så denna gavel blir nog klar vilken vecka som helst. Finns ju ingen anledning att jäkta när man har all tid i världen.

På torsdag fick vi med Lena på en tur. Det bar av ner till Hedemora igen och en kaffe i solskenet vid macken.

Fredag och veckans långtur för min del. Hela 69 km blev det innan vi var hemma igen. Här far vi på lite grus mot Dammsjön. Innan vi var hemma hade vi även hunnit med en fika på fiket i Gustafs.

Idag blev det åter en tur neråt Hedemora i lite regn emellanåt. Men efter en kaffepaus vid macken tog vi oss hem i lite bättre väder. Ja det blev en bra cykelvecka för min del. Hela 225 km gnetade jag ihop i sakta mak.

Av SimmaCyklaSpring - 17 maj 2020 18:13

Började veckan med att göra lite tunnbröd. De är så goda så det står inte på förrän jag får göra en laddning till.

Gaveln på lillstugan har tagit stryk av solen så nu var det dags att göra något så den blir fin igen. Efter konstens alla regler har jag byggt en ställning som jag tror klarar en jordbävning, men någon sådan skall det väl ändå inte behöva bli.

Efter att ha kört några pass på trainern i källaren gav vi oss ut, Erik och jag på lite raceråkning under lördagen. Hela 75 km blev det. Erik drar och jag ligger snällt på rulle.

Tre timmar var vi ute i kylan men det var ändå skönt att ta en runda på racern, årets första.

Idag var det bara att ta tag i färgskrapning om det skall bli klart någon gång.

Blötlagda russin och två skålar med uppfriskad surdeg skall strax bli två degar. Gräddning framåt tisdag om allt går efter planerna. Kan ju inte bara cykla och måla. Måste ju ha något att äta också. En bra vecka blev det.

Av SimmaCyklaSpring - 25 april 2020 09:16

Fint väder vilket gör att jag passar på att ta en liten tur utomhus. Idag är det tisdag och det blev en skaplig runda på fem mil via Hedemora och Stora Skedvi.

I onsdags följde Lena med på en tur över Vikmanshyttan och Gessån, hela 25 km blev det.

I torsdags körde jag en liten runda själv i solskenet via Prästhyttan som jag nyss passerat.

Riktigt fin dag var det och innan jag var hemma hade jag även passerat Hedemora och Königshyttan och fick hela 46 km att bokföra på träningskontot. Ja, träningskontot är väl att ta i. Jag tar det fortfarande väldigt lugnt, törs inte ta i än. Skall ju på återbesök på Falu Lasarett om förhoppningsvis några veckor, beroende på hur det går så får vi se om det kan bli någon mer träning eller om jag får nöja mig med lugn cykling.

När jag kom hem hade Ally kommit på besök, sin cykel hade hon med sig så det blev några varv på MTB-banan strax bortanför där vi bor. Ally lade ner mycket tid på alla vitsippor hon såg. Precis som det skall vara i den åldern.

Mamma Lisa var också med och detta pass fick väl föras in under avdelningen "balansträning".

Har även hunnit med att göra lite på helikopterplattan, nej förlåt, uppställningsplatsen för husvagnen. Skall bara ha tag på några fler stenplattor att lägga i framkant så tror jag detta blir riktigt bra.

Av SimmaCyklaSpring - 20 april 2020 21:01

Det har inte blivit mycket träning på senaste fem veckorna men här har jag i alla fall hjälp av Ally med att baka pizza.

En björk som blev nedtagen i höstas var det nu hög tid att göra ved utav.

Sådär, nu är den staplad utanför vedboden och nu får tiden och solen sköta resten.

Har vågat mig upp på trainern ett par gånger senaste veckan och trampat lite försiktigt.

Snart dags att hämta hem husvagnen efter vinterförvaringen och innan jag gör det skall jag göra i ordning ett riktigt underlag med betongplattor. Fint skall det vara.

Idag blev det då dags för en uterunda på MTB med Lena. Vi styrde kosan via Solvarbo ända till Gustafs.

När vi kom dit var Ally ute och tränade MTB-körning på en bana som pappa Johan hade gjort i ordning på gården. Sedan for Lena och jag hemöver igen via Mora by, Solvarbo och Dammsjön. Härligt härligt. Hela tre mil blev det i vårvärmen.

Av SimmaCyklaSpring - 15 mars 2020 15:57

Började veckan med att på måndagen riva av 40 km på en timme.

Sedan kom lilla Inez och hälsade på. Då passade det bra för mig att sitta och mysa lite.

Tisdagen blev det hela tio mil i sakta mak.

Sedan for vi till Gustafs och hälsade på. Då kalasade vi på semlor. Smaskens tycker Ally.

Onsdag fick bli vilodag. Finns ju annat att göra än att cykla. Tog högtryckstvätten och körde ren gårdsplattorna. Riktigt bra blev det.

Torsdag morgon och jag är i startfållan för att riva av ett intervallpass med ett 30-tal likasinnade. Det blev cykling resten av dagarna också. Hela 35 mil denna vecka fördelat på sex pass varav ett intervallpass.

Eftersom dagens pass kördes i förmiddags hann jag med att göra en laddning bullar. Sockerkringlor närmare bestämt. I morgon blir det vilodag. Undrar vad jag skall hitta på då. Ligga på kökssoffan och käka bullar kanske. Vi hörs. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 8 mars 2020 11:23

Förutom några fina träningspass var jag till Lisa och Johan i Gustafs och hjälpte till att förbättra sjöutsikten. Så här såg det ut när vi började röja.

Några timmar senare såg det ut på detta vis. En klar förbättring.

I dag laddade jag upp med vätska för ett riktigt långpass.

Nu är jag redo.

Drygt tre timmar senare har jag avverkat tio mil och med det drygt 32 mil denna vecka. Börjar kännas som att jag återhämtat mig från alla förkylningar jag dragits med under vintern.
För övrigt så noterar jag att en viss partiledare varit vid grek-turkiska gränsen och delat ut flygblad med texten att Sverige är fullt. Man kan ju med det konstatera att han aldrig varit i Norrlands inland.

Av SimmaCyklaSpring - 4 mars 2020 10:57

Cyklade i dag för fjärde dagen i rad. Med dagens pass har jag fått ihop en Vätternrunda på dessa fyra pass. Ojdå, bara 30,5 mil. Glömde att Vätternrundan i år är 31,5 mil.

Nu får det i alla fall räcka. Den milen får jag ta en annan gång. I morgon blir det vilodag.

Under tiden jag cyklade vräkte det ner ca 10 cm blötsnö så det var bara att gå ut och flytta lite snö. Det vräker ner så det lär bli mer skottande innan det är kväll. Förresten, vet ni varför det aldrig är någon snö på gatorna i Edinburgh? Jo alla skottar.

Av SimmaCyklaSpring - 3 mars 2020 12:53

Vaknade tidigt och efter en snabb frukost gick jag ner i källaren för att veva runt lite på ett lugnt pass på Zwift. Döm om min förvåning när jag startade och såg att jag satt på en MTB. Tänkte att det inte skulle spela någon roll. Men ganska snart märkte jag att det gick faktiskt tyngre och saktare än vad det brukar. Nu spelade ju inte det någon roll men när jag, efter 60 km på drygt två och en halv timme avslutade passet gick jag in i menyn och valde en racer istället. Får se vilken cykel som erbjuds på nästa pass.