Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Vilken löparhelg!

Av SimmaCyklaSpring - 28 april 2012 15:18

Ja det kan man verkligen säga. Vad jag vet så har 13 SimmaCyklaSpring-löpare varit i farten idag. Dom jag vill uppmärksamma först är de som deltog på Lidingö Ultra. Där fanns det två sträckor att välja på, 26 och 50 km. Lisa Sandberg deltog på 26 km och hade dagen till ära anmält sig för SimmaCyklaSpring vilket jag tycker var riktigt trevligt. Lisa klarade sträckan på 2.52.29 De som gav sig i kast med hela 50 km var Maria som averkade denna långa sträcka på 4.46.54 Dessutom var vår Pontus Runvik som numer bor i Uppsala med och klarade sträckan på 5.49.45 vilket även hans kompis Jonas Östlund från Säter gjorde. 


Finfina prestationer av samtliga. Tyvärr har jag inga bilder från detta arrangemang då jag idag bevakat Sätermaran. Om detta kommer det lite bilder så småningom. Hade tänkt vänta på resultaten från Säters IF:s hemsida, men jag vet inte om jag kan vänta så länge. Vi får se.


Här kommer länken till Lidingö Ultra för den som vill läsa mer om den tävlingen.

http://www.ultra50k.se/start/

Tjingeling så länge.

 
 
Ingen bild

Lisa

28 april 2012 17:53

Bra sprunget av er!! :)

 
Ingen bild

Malin

28 april 2012 22:06

Vilken prestation! Härligt jobbat!

 
Ingen bild

Jessica

29 april 2012 09:50

Bra kämpat!

 
Ingen bild

Maria G

29 april 2012 20:13

Vi som var i Stockholm kämpade alla väl , i ett strålande väder och på ett fint arrangemang. Här kommer en kort racereport ;
Oavsett vilken distans man valde så var det inte längden som tröttade ut folk utan den ( ursäkta svordomen , men väl motiverad sådan här ) j-vligt kuperade banan .... tänk er att springa i den branta terrängen i djupdalarna i fem mil eller 26 kilometer + lite stenhällar på det.
Personligen hade jag en dålig dag med diaree och magknip samt illamående under hela loppet,så inte den bästa av de bästa upplevelserna direkt . Bortsett från det ett , som sagt fint arrangemang och bra träning inför liknande lopp. rekommenderas varmt.

 
Ingen bild

Kalle

30 april 2012 07:28

Ojoj Maria. Jag tror jag nöjer mig med ett varv i Djupdalen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards