Alla inlägg under oktober 2017

Av SimmaCyklaSpring - 29 oktober 2017 09:34

Flaskorna är fyllda inför sista etappen.


Lena på väg mot udden längst ut på Formentor med Port de Pollenca i bakgrunden.


Anders och Hanna tar en vilopaus och beundrar utsikten.


Lena på väg in i väggen. Nej då, hon hittade en öppning så det gick bra.


Mycket uppför är det i dag.


Bergsgetter.


Vi ser målet för dagens fika.


Det var värt allt slit. Kan väl knappast ha det bättre än så här.


En sista koll på utsikten innan cyklarna skall grenslas igen. Två dryga mil till hotellet återstår.


Att man ka ha det så här bra i slutet av oktober, bara fyra timmars flygresa bort.


Då var det bara rengöring av cyklarna kvar då för denna gång. Snart dags för hemresa. Längtar redan till nästa resa.

Av SimmaCyklaSpring - 29 oktober 2017 08:52

Branco, Kristina och Lena tar en vilopaus på väg till Sineu.


Efter ett besök på apoteket i Santa Margalida för inköp av sololja bär det snart av igen.


Väl framme i Sineu är det dags för velodromkörning, här kommer Lena farande.


Tätt efter kommer jag.


Ett mysigt fik blev nästa stopp.


Lena, Kristina och Branco på väg att ladda inför resten av turen som Branco just nu memorerar in.


Efter detta skall man väl orka cykla hem.


Branco är duktig att hitta fina platser på våra turer. Fortfarande i Sineu.


Hemma vid hotellet fick det bli en afterbikeöl med gubbarna för Lena. Efter 91 km på cykel satt den fint.


Ja, jag fick en jag också. Skål.


Snabbgänget med Erik har också kommit tillbaka.


Staffan och Ola, ledarna i snabbgruppen som Erik körde med hela veckan.


Poolen blev oanvänd för oss hela veckan.


Cyklarna blev desto mer använda.

Av SimmaCyklaSpring - 29 oktober 2017 07:15

I dag skulle snabbgruppen till Sa Calobra och Lena tog en vilodag så då var det bara för mig att hänga på till bergen. Här står jag och Erik efter ca fyra mil nere vid havet vid Sa Calobra. Nu är det 9,4 km uppför med 7% lutning enligt Stravas oficiella segment.


Riktiga berg är det vill jag lova.


Nu är vi uppe, jag på 55.45 och Erik på 42.47


På hemvägen stannade vi till vid klostret i Lluc och fick lite i magen.


Hemma igen var det skönt att vila en stund.


Lena skriver upp sig för morgondagens tur.

Av SimmaCyklaSpring - 29 oktober 2017 06:56

Tisdagmorgon och vi är redo. Erik ställer upp på bild men skall även i dag åka med snabbgruppen. Lena och jag kör lugna gruppen.


Efter lite trampande är vi vid Muro och där finns det fika som heter duga.


Än är vi inte hemma så vi tar en liten kortpaus. Branco och Lena ser vi här.


Ett besök på ytterligare en cykelaffär. Fina cyklar fans det där och det minskade inte för att jag var dit.


Fina blommor fanns det också.


På kvällen blev det samling för Fredrik Jansson skulle hålla sin sedvanliga information om hur man kör i berg.


Då det är tionde året Fredrik ordnar cykelresor till Mallorca firades det med lite godricka.


För Lena och mig var det också tionde gången vi var med så det passade ju bra.


Vi säger väl skål då för vår tionde resa. Fler resor skall det bli hoppas vi.

Av SimmaCyklaSpring - 29 oktober 2017 06:03

I dag blev det ledig förmiddag för fria aktiviteter. Då passade vi på att besöka en cykelaffär. En bergatröja kanske, nej får nog bli lite starkare först.

Nere på strandpromenaden vid Port de Pollença laddar vi inför dagens cykeltur.

Efter några mil på cyklarna är vi vid Campanet, vilken tur. Det fanns ett fik även där.

Genom navet ser huset vi bor i. Då börjar dag tre lida mot sitt slut.

Av SimmaCyklaSpring - 28 oktober 2017 16:54


Erik åker i det tuffa gänget och skall snart iväg. 


Lena och jag åker i lugna gruppen, tillräckligt jobbigt är det när det går uppför som här

Branco, Lena, Lisette och Peter är nu uppe vid klostret på berget vid Inca.

Lena hugger in på den uppdukade buffén.

Det kom lite regn så då var det bara att tvätta cyklarna efter dagens tur.


[Bild]

Dagens otursgubbe. Först punka på bakhjulet, sedan på framhjulet.
Ja det var dag två det.

Av SimmaCyklaSpring - 28 oktober 2017 16:35

Då sitter vi på tåget ner till Arlanda för en cykelvecka på Mallorca igen.


 

Vädret för kommande vecka ser lovande ut.


Erik har anslutit och det är dags att checka in.


Dags för landning, ser bra ut.


Cyklarna uthämtade, bara att byta om för en tur.


Ett kort stopp vid Cala de Sant Vicenc


En kopp kaffe i Polenca.


Ser lovande ut inför resten av veckan.

Av SimmaCyklaSpring - 18 oktober 2017 20:12

Nu står jag i startgroparna för den tur som skall göra att jag i år passerar 400 mil.


Började med att fara runt Ljustern innan jag sedan rundade Våbäck i mörkret.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards