Alla inlägg under januari 2018

Av SimmaCyklaSpring - 29 januari 2018 10:04

Efter att ha legat i influensa en hel vecka med feber och allt som där hör till blev jag i går riktigt dålig med lasarettsbesök som följd. Ligger i Falun nu och det är inte illa vad de kan göra med en på ett dygn. Känns redan lite bättre och går allt vägen kanske jag får åka hem redan i eftermiddag. De håller mig kvar för att se om jag kan behålla vätska. Har legat ned dropp som de nu tagit bort. Hoppas på det bästa när det snart bara är fyra månader till Vätternrundan.

Av SimmaCyklaSpring - 20 januari 2018 10:16

Då det rasslat lite i växlarna på nya trainern började jag i morse med att ta loss kassetten och lägga emellan en smal bricka mellan trainern och kassetten. Kan man tänka sig, det blev bra.

Så här kan det se ut när jag cyklar i den virtuella världen. Helt ok faktiskt. Mycket information som man ser vilket gör det hela lite roligare.

Av SimmaCyklaSpring - 18 januari 2018 21:24

Först styrkepass i form av snöskottning.

Sedan ett lugnt bergspass på kvällskvisten.

Trött blev jag efter fyra mil i bergen. Hej o hå.

Av SimmaCyklaSpring - 16 januari 2018 20:16

I morse innan jag for till jobbet skottade jag en timme. Mitt på dagen skottade Lena rent igen och när jag kom hem från jobbet var det bara att skotta igen. När det var gjort käkade jag lite innan jag tog en cykeltur.


Ja en dag som denna är jag verkligen glad att jag skaffat mig en trainer. I stället för att vara ute i detta väder kan jag tillfälligtvis förflytta mig med teknikens hjälp till London och cykla en tur. Höll på en timme och kom 34 km. Helt ok en snöig kväll i Säter.



Av SimmaCyklaSpring - 14 januari 2018 16:04

Dags för en lugn långrunda.

Bara hjälmen som fattas. Men den kom på till slut i dag också.


Så här såg det ut i ca 8 km. Oplogat men ett bilspår att köra i. Det gick det med.



Hemma igen efter nästan fem timmar. 75 km blev det. Det får till följd att jag kört hela 195 km denna vecka. Det har jag aldrig tidigare kört en veckan januari. Inte så dumt med en trainer som komplement i träningen. 

Av SimmaCyklaSpring - 12 januari 2018 19:00

Linser skall i.

Vätska skall med.

Fläkten är på. Nu skall det väl vara klart för en tur. Det skall bli en vända i Ritchmond i USA på samma bana som VM gick 2015. Skoj att kunna köra den utan att lämna källaren, samtidigt som jag kör den tillsammans med Erik som sitter i Stockholm.

Sida vid sida med Erik. Jag i blått. Erik skaffade det här redan i slutet på sommaren så han har fått ihop en hel del mil och på så vis fått en finare cykel.

Här ligger jag och jagar Erik. Ja så här kan det se ut i den virtuella cykelvärlden. Ganska fränt om jag får säga det själv och det får jag väl. Själv gav jag mig efter två varv då vi kört 33 km. Erik var pigg så han fortsatte ett varv till.

Av SimmaCyklaSpring - 11 januari 2018 20:14

Nu testade jag med en sladd mellan min router och Applepucken. Då gick det bra. Men jag hade missat kolla att jag hade kontakt med pulsbandet. Man lär sig väl så småningom.

Nu är jag trött så det får räcka med ett kortpass i dag.

Av SimmaCyklaSpring - 10 januari 2018 19:47

När jag i dag körde ett pass på trainern hade jag kontaktproblem. Emellanåt stod jag still på TV:n fast jag själv cyklade för fullt. Jag cyklade en timme men av den tiden hade jag kontaktproblem 15 minuter ungefär. Får nog köpa en kabel och dra mellan Applepucken och fiberdosan. Då bör det bli bra.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards