Alla inlägg under juni 2017

Av SimmaCyklaSpring - 30 juni 2017 20:54

Efter att ha varit i Stockholm några dagar var vi nu hemma i Säter igen. Erik tog med sig nya cykeln hem och var nu sugen på en liten runda, så då fick det väl bli det då.


Vi tog sikte på Gustafs och här ligger Erik och Lena fint på rulle.


Johan inspekterar Eriks nya cykel. Jag tror den fick godkänt.


Nu är vi på Bygatan och är alltså snart hemma igen.

Av SimmaCyklaSpring - 28 juni 2017 21:39

Nu är MTB:n och grusvägarna till Norn utbytt till racer och en asfaltsrunda i Stockholm tillsammans med Erik.

Härligt cykelväder när vi passerar Kaknästornet.

Sliter ut en draghäst i taget. I helgen var det Johan, i går Steven och i dag Erik.

Sedan for vi till 450 Gradi, bästa pizzeria i stada.

Har ni vägarna till Stockholm kan jag rekomendera detta ställe.


Av SimmaCyklaSpring - 27 juni 2017 19:52

Äntligen dags för en MTB-runda. Sju veckor sedan jag körde MTB och att nu få göra det tillsammans med Steven var extra skoj. Här står vi och det är ju ingen idé, så vi ger oss väl iväg.


Som vanligt ligger jag på "rulle" vilket är förutsättningen för att jag skall ha en chans att hänga med utan att "loket" skall behöva åka alltför sakta. Nu är vi efter ca 25 km i Norn.


För ett kort ögonblick åker jag upp för att kolla om inte Steven också börjar bli trött. Det verkar han inte vara så det är väl bäst att jag lägger mig bakom igen. Det blev en riktigt tuff runda men jäklar vad skoj det var att vara på gång med MTB igen. Riktigt skoj att få köra med Steven också.

Av SimmaCyklaSpring - 26 juni 2017 14:56

I dag börjar min semester och vad kan väl då vara bättre än att få ta en tur med Lena. Här står vi i solskenet innan det är dags.


Via Bispbergshyttan på väg mot Fäggeby.


Vi kommer till Husby i riktigt fint väder, men.


Vi hann bara till Myckelby så vräkte regnet ner. Men vad gör det en dag som denna, inte ett dugg.


När vi var hemma igen sken solen.


Eftersom vi skulle få finfrämmande var en tårta förberedd tidigt i morse.


En liten kille på ett år var på besök, Aston heter han.


Ett riktigt energiknippe är Aston, full fart hela tiden.

Av SimmaCyklaSpring - 25 juni 2017 11:41

Beredd att ge mig iväg för att möta Johan som startar i Gustafs.


Mitt på rakan före Solvarbo mötte jag Johan så det var bara att vända om för mig.


Ner mot Hedemora for vi och det blev för mig att ligga på rulle hela tiden. Sedan for vi via Husby till Bispbergshyttan innan vi var hemma igen. Riktigt hårt blev det, trots att jag låg på rulle hela tiden. Men det känns ändå att jag är på rätt väg.

Av SimmaCyklaSpring - 24 juni 2017 12:58

Vätternrundan avklarad och en vilovecka är avklarad. Nästa projekt på cykeln blir Cykelvasan i augusti. Den uppladdningen inledde jag idag på racern tillsammans med Erik.


Vi for 25 km efter Smedjebacksvägen innan vi vände och for hemåt. I några av backarna tog vi i så det stod härliga till, måste ju köra lite pulshöjare, gör jag det dessutom i motlut så blir förhoppningsvis mina klena ben lite starkare också vilket kan behövas.

Av SimmaCyklaSpring - 19 juni 2017 21:59

Nu får det bli viloläge några dagar från cykling efter helgens Vätternrunda. Hittade denna bild på nätet och den är tagen efter ca 28 mil. Just här är det Rikard som drar, lika ofta var det Johan. Själv låg jag hela tiden bakom, här ser det ut att avståndet är lite för långt men det blir gärna så när krafterna tryter. Speciellt om det är en liten "slakmota" som det nog var här.

Av SimmaCyklaSpring - 18 juni 2017 16:08

Nu är vi i Motala igen. Denna gång för att köra min tionde Vätternrunda. Dagen före sitter vi vid husvagnen och tar en kaffe tillsammans med Rikard som skall hjälpa mig runt. Evelina och Lena får serva före och efter.


Lisa ser vi här som i år inte kommer att köra. Maria som vi varit på många cykelresor på Mallis med kommer däremot att köra, dock inte med oss. Johan däremot blir i morgon min andre hjälpryttare.


Sista laddningen dryga timmen före start. Johan och jag lassar in så vi skall stå pall i trettio mil.


Full service. Johan hjälper mig även med cykeln. Han förstår att jag behöver alla krafter jag har till att cykla.


Tio minuter före start och nu skall överdragsjackorna av och vi skall in i startfållan.


Klockan är nu 05.08 och vi rullar i väg. Jag lägger mig redan här på rulle på Johan och Rikard och där kommer jag att ligga i trettio mil.


Det som bara inte skulle kunna hända har precis hänt, vi rullar i Mål på 9.45 Nu kanske någon undrar vad det är som är konstigt med det. Det är nämligen så att mina fem senaste lopp har i ordning slutat på tiderna, 9.41, 9.42, 9.43, 9.44 och alltså nu 9.45


Glada över att vara i Mål är vi nu i målfållan och snart kommer vi att få våra medaljer. 


Nu har jag fått min tioårsmedalj. Har även fått en flaska mouserande äppeldryck. Att det gick så bra för mig i dag är helt och hållet Rikards och Johans förtjänst. De var mina hjälpryttare och servade mig med allt under trettio mil. Ett stort tack till er grabbar, utan er vete tusan hur det skulle ha gått. Ni får åka på egen hand ett annat år så kommer ni att få en riktigt bra tid, ni var grymt starka som lotsade mig runt.Tack tack.


   

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards