Alla inlägg under augusti 2015

Av SimmaCyklaSpring - 30 augusti 2015 10:52

Redan kl åtta var Lisa hemma hos oss i morse och här står vi färdiga för en tidig MTB-tur.


Här har vi nyss passerat Björnbo.


Det enda vi såg före Gruvsjön var en jägare i skogen.


Vilopaus efter Kråktjärnsvägen.


Men här kan vi inte stå så nu bär det av igen.


Nu är vi snart i Gessån.


Härligt i solskenet en söndagsmorgon.


Lisa ville föreviga några fårskallar. Efter det avslutade vi med att dra genom skogen över Åsen.

Av SimmaCyklaSpring - 25 augusti 2015 20:36

Här står jag laddad inför avfärd på en tremilsrunda som jag tänkte "kräma" lite på för att se hur det känns.


Efter att ha passerat Aspnäs och Björnbo är jag nu vid Gruvsjön. Här är det nästan risk för att hamna i vattnet men det gick bra även i dag.


Högsta fart hem är det som gäller. Kändes riktigt bra, ja, eller bra skall det ju inte kännas, då åker man för sakta. Men jag är mer än nöjd både med pulsen och tiden. 

Av SimmaCyklaSpring - 23 augusti 2015 18:50

Jajamen, här står vi Johan och jag innan vi ger oss av på en tur hemifrån Johan och Lisa.


Det blev en salig blandning av grusväg- och stigkörning. Här tar vi dock en vilopaus med en massa grus i bakgrunden.


Nu är vi på sluttampen och har lite solskenskörning över åkrarna i Gustafs.


När vi var hemma igen passa det bra att slänga sig i älven. 

Av SimmaCyklaSpring - 21 augusti 2015 19:00

Inför avfärd i värmen.


Drog iväg upp och förbi Lodstöparbo. Klarade stigen ända upp på toppen vid stugan och ner till Abborrtjärn utan att sätta ner en enda fot. Då känner jag mig nöjd.


Härligt härligt att vara ute en sådan dag på sådana platser. Körde sen upp till Lodstöparbovägen igen på en annan stig och sedan ner till Dalkarsnäs. Klarade för första gången att köra över den där lilla bron som ligger där. Det börjar att ta sig vill jag lova. Som om inte det skulle räcka så for jag även över Åsen genom skogen. Men där blev jag tvungen att gå en bit i en hemsk backe.

Av SimmaCyklaSpring - 21 augusti 2015 15:30

Inte kunde jag väl tro att denna bakelse skulle bli den sista för mig på Elsa Anderssons konditori i Norberg. Det är på dagen fyra veckor sedan jag satt där i solen och hade det bra. Fick höra i morse att det brunnit där och vad jag förstod så är huset totalförstört. Trist trist.

Av SimmaCyklaSpring - 18 augusti 2015 21:04

Köpte en ny MTB i våras. Eftersom den är heldämpad får jag bara plats med en halvliters flaska på ramen. Har nu köpt en vätskeryggsäck så jag får med mig 1,5 liter till. Här står jag redo att testa.


Såg att Stevens gäng i går hade gjort ett par krokar som jag aldrig kört så jag tog en del av deras tur i dag. Här har jag kommit till Backussjön. Riktigt fint men det var lite besvärlig cykling bitvis. Hade lyckats stänga av tidtagningen på vägen vid Lodstöparbo så det var bara att peta igång den igen. Den hade varit avslagen i ca elva minuter.


Efter att ha varit till Björnbo är jag nu vid Kringelbo fäbod. Den biten var riktigt besvärlig. Men resten gick riktigt bra. Vad det gäller att ha en vattenryggsäck på sig så får jag lov att säga att det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra. Supernöjd. 

Av SimmaCyklaSpring - 16 augusti 2015 20:34

Efter att ha tillbringat helgen på Ljusterö var jag hemma igen i sexsnåret och då var jag sugen på en MTB-tur igen. Hela tre veckor sedan jag cyklade. Men nu hoppas jag det skall gå bra igen.


Drog iväg upp i skogen och bort mot Dammsjön. Soligt och fint.


Härligt härligt.


Blev 27 km i härligt solsken. Nu hoppas jag det håller i sig denna gång med träningen.

Av SimmaCyklaSpring - 8 augusti 2015 17:02

Var på besök i Stockholm idag och passade då på att besöka Cykelcity. Där hade de inte bara cyklar utan även två böcker. Eftersom jag inte lyckades vinna någon av dessa under Tour de France så passade jag på att köpa dem. Den ena är Fredrik Kessiakoff som berättar om sitt liv som cyklist. Den andra är norske mästerkocken Henrik Orre som älskar cykling och nu är kock åt Team Sky. Verkar vara två bra böcker som skall bli intressanta att läsa.
Vi hörs, halloj så länge!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards