Alla inlägg under juni 2015

Av SimmaCyklaSpring - 30 juni 2015 19:51

Kunde inte hålla mig när det var så fint väder, så det var bara att byta om efter jobbet och ta en liten tur.


När jag närmade mig Vikmanshyttan var det såhär fint. En rådjursmamma med tre små ungar ute på åkern. Sen for jag till Hedemora och tog sedan vägen via Västerby och Tjärnan så då stod det inte på förrän jag var hemma igen. En kort men härlig tur blev det. Liten tur är också en tur.

Halloj så länge! 

Av SimmaCyklaSpring - 28 juni 2015 17:40

Det var en sådan här dag då jag ej behöver väckarklocka för att komma upp. Räcker att jag har ett par degar i kylskåpet så vaknar jag tidigt. Som ni förstår så gick förmiddagen åt till gräddning.


Hann läsa en del i en bok som handlar om alla lopp i Tour De France sen starten 1903.


Här står jag beredd att ge mig ut i sommarvärmen på en liten tur.


Dalälven i Stora Skedvi.


Känns härligt i sommarvärmen.


Nu är jag i Milsbo, där är det riktigt fint med alla hästar. For sedan förbi Torsång och närmaste vägen hem.

Tack för idag!

Av SimmaCyklaSpring - 26 juni 2015 20:32

Idag kom Erik hem på besök så vad passar väl bättre än att ta en MTB-tur.


Efter drygt en mil passerar vi hemma hos Lisa och Johan och då svängde vi in för att kolla hur det går med målningen. Det ser ut att gå bra så vi fortsatte vår cykeltur.


Fina stigar på vägen hem, här är vi mellan Dammsjön och Solvarbo.

Det var allt för idag, men hoppas på en tur till imorrn. Halloj så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 25 juni 2015 19:44

Det har varit mycket flackande i jobbet sista veckorna så när jag for hem idag och det regnade tänkte jag att det blir perfekt att ta en MTB-tur för att koppla av lite. Sagt och gjort, här står jag inför avfärd.


Efter en kortvända på Ovangårdsberget har jag här passerat golfen och Lodstöparbo, då är det dags att vila en stund innan jag ger mig ut på stigen ner till Dalkarsnäs. Den stigen är nog så svår för mig att cykla på, speciellt en sån här dag när stenar och rötter är hala av regnet.


Ja det gick ju bra även idag och nu passerar jag Ljustern och det står inte på förrän jag är hemma igen. Det blev en entimmestur vilket var alldeles lagom för att varva ner lite. Nu är det bara en vecka kvar innan det blir fyra veckors semester. Det blir fint.

Hej så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 23 juni 2015 19:24

I lördags hade jag Erik med mig på en tur och i söndags Lisa. Nu står jag här beredd på en tur igen och då ställer Lena upp som sällskap. Alla tiders, då bär vi av då.


Det stod inte på förrän vi passerar älven i Stora Skedvi.


Härlig årstid att cykla i. Korta kläder och fint på åkrarna, kan det bli mycket bättre än såhär.


Snart är vi i Gustafs och när vi gjort en extra krok i Säter hade vi 40 km på våra mätare. Med det var vi nöjda både Lena och jag.

Halloj så länge!

Av SimmaCyklaSpring - 21 juni 2015 18:45

Idag fick jag Lisa med mig på en tur. Nu har vi passerat Bispbergshyttan i strålande solsken. Tur att vi inte tog en morgontur, för då var det inget vidare väder.


Nu har vi passerat Dalahusby och är nästan på samma ställe som där jag tog första bilden.


Vi turades om att dra varannan km.


Nu är vi hemma och pustar ut igen.

Av SimmaCyklaSpring - 20 juni 2015 13:22

Ja det är skönt att efter en månad på dagen åter få fylla i kategorifältet "Träning" Här står vi, Erik och jag strax före avfärd.


Naglarby passeras och vi har nyss mött Peter Eriksson som såg lite förskräckt ut när han såg att det var jag som var ute och körde. Hoppas snart få ta en tur med honom också. Men först några veckor med lugna turer.


Här passerar vi Torsång med cafeét i bakgrunden. Det blev ingen fikapaus idag utan vi fortsatte direkt mot och förbi Stora Tuna inan vi vek av hemöver igen. Blev en fin runda och allt kändes bra. Skoj skoj.

Vi hörs, önskar er alla en fortsatt trevlig midsommar!

Av SimmaCyklaSpring - 17 juni 2015 17:15

Idag har jag varit i Mora på jobb och då kunde jag inte låta bli att fara till målportalen och ta en bild. Det är ju det närmaste målet jag kommer i år. Hade sådana planer inför detta år och fick börja med att ställa in Kortvasan, sedan även Halvvättern och Vätternrundan. Nu har jag även beslutat mig för att det blir ingen MTB-tur heller från Sälen till Mora. Det är ju mindre än två månader kvar så det blir inget av med det. Men nästa år, då jäklar. Fan trot.

Men man måste ju hoppas och ha drömmar. Halloj så länge!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards