Alla inlägg under november 2017

Av SimmaCyklaSpring - 30 november 2017 20:07

När man får hämta ut en ny cykel kan jag väl säga att det är hjulafton. Här står jag på Säters Cykel & Motor bredvid en glad säljare, själv är jag en glad köpare. När jag dessutom fick 3.30-garanti till nästa års Cykelvasa känns det extra skoj.

Bara en klinga fram. Skall bli fint att slippa växla fram.

Rejäl kassett bak. Hela tolv kransar. Från tio till femtio kugg. Skall bli skoj. Skepp o hoj.

Av SimmaCyklaSpring - 29 november 2017 20:24

Trots att snön vräkt ner idag kunde jag inte låta bli att göra ett försök på cykeln.

Efter 12 km var jag vid Nisshyttan. Där fick det bli vätske- och godispaus. Brist på snö kan man inte påstå att det är.

Gott med lite varm dricka i snörusket.

Av SimmaCyklaSpring - 26 november 2017 14:07

Dags för en runda, avdelning lite längre.

Efter nästan två timmar och 35 km avklarade har jag passerat både Nisshyttan och Kybacken. Befinner mig nu i Harhyttan och det sitter fint med en liten paus.

Även om det var en välbehövlig paus kan jag ju inte stå här för länge. Bäst att fortsätta. När jag väl var hemma hade jag kört drygt fem mil. Inte illa. Kändes bra att äntligen få till en långtur.

Av SimmaCyklaSpring - 22 november 2017 19:57

Det varnades i morse på nyheterna att det kunde bli 20 cm snö till kvällen men det hade det inte blivit så då tog jag en cykeltur istället för att skotta snö.


Hade inte åkt långt förrän jag tittade på mätaren och blev förskräckt. Fem fält med siffror, jag brukar bara ha fyra. När jag tryckte fram kartan stod det "GPS frånkopplad" vad tusan tänkte jag. Jag har inte ändrat något, kan det ha blivit någon automatisk uppdatering som gör att inställningarna ändras. Inte vet jag. For till Solvarbo och in runt Dammsjön. Ganska snart lyste en knapp rött på strålkastaren på styret vilket varnar för att strömmen håller på att ta slut. Tur att jag har en lampa på hjälmen också.


Innan jag kom ut på Smedjebacksvägen stannade jag och tog lite godis och dricka. Hade tänkt åka runt Ljustern också men med bara ett framlyse slog jag det ur hågen. För slocknar även den andra lampan, ja då blir det mörkt, riktigt mörkt.


Tog en liten sväng runt stan för en halvmara ville jag få ihop. När jag kom hem och stängde av mätaren såg jag att jag hade startat den i läget "inomhusträning" det var alltså därför GPS:en inte var påkopplad. Då vet jag att det gäller att kolla det i fortsättningen. Jag fick i alla fall ihop 21 km på 1.23 Ja, det var i alla fall skönt att vara ute och cykla. Baklyset fungerar som synes i alla fall. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 19 november 2017 13:38

Här står vi och skall ge oss av på en tur dom visade sig bli lite halkig bitvis.


Ojdå, rätt som det var blev det brant så vi var tvungna att gå en bit.


Men det är ju träning det med så det gör inget. Fint med en promenad också.


Bitvis gällde det att ha tungan rätt i mun.



Lite halkigt var det men det är bra med lite balansträning också. Dessutom kör vi dubbat båda två vilket vi var tacksamma för idag.


Av SimmaCyklaSpring - 18 november 2017 15:28

Vaknade tidigt som vanligt och eftersom träning inte fanns med på dagens program satte jag igång en bulldeg istället.

Efter utkavling skall smörkräm och mandelmassa på. Gott ska det bli, annars kan det va.

Nu skall de jäsa några timmar. Tar lite tid när man är sparsam med jäst. Men tid har man ju gott om.

Nu är gräddningen i full gång och det ser ju bra ut det här.

Kan inte hålla mig. Måste provsmaka en bulle. Inte så tokigt det här. Bara att grädda några plåtar till.

Av SimmaCyklaSpring - 16 november 2017 16:39

Då jag haft det kämpigt ett tag och jag i dag hade migrän på förmiddagen tog jag helt enkelt ledigt på eftermiddagen och for hem för att ta en cykeltur. Det är nog bästa medecinen som finns när jag är stressad. Lena undrade vart jag skulle fara. Vet inte blev svaret, blir borta allt mella en och två timmar och så for jag.


For ner mot Ljustern och rundade den för att sedan fara mot Gessån.


Sedan blev det till Vikmanshyttan och hemöver via Dalkarsnäs. En härlig runda i lugn takt. Trots att jag tog det lugnt visade min Garmin att återhämtningstiden blev 54 timmar. Den skall jag nog i största möjliga mån lita på i fortsättningen. Den känner nog mig bättre än vad jag känner mig själv. Jag kan tala om att nu känner jag mig mycket piggare igen. Fin medecin att ta en cykeltur. Halloj så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 14 november 2017 18:00

Nu är åtminstone "gamle svarten" körklar inför vintern. Dubbdäcken är påsatta så nu kan det nog bli en tur vilken kväll som helst.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards